Znotraj ograde. Vrh je že zelo blizu. (Foto: Jelena Justin, Tončka Krišelj)

Priljubljen hrib za tedenski trening

Kriška gora (1471 m) - Pozimi, ko je zaradi nesprijete snežne odeje obisk visokogorja precej težak in nevaren, se je treba zadovoljiti tudi z nižjimi hribi. Važno, da gremo na svež zrak in naredimo nekaj zase.

Po dolgem času, priznam, me je pot tokrat spet peljala na Kriško goro. Da bi bil vzpon čim daljši, sem se odločila začeti na Golniku.

Zapeljemo se na Golnik in avto parkiramo na parkirišču pri najboljšem sosedu, prečkamo cesto in se po urejenem parku sprehodimo do bolnišnice, mimo katere se povzpnemo do vasi, kjer nas smerokaz usmeri po krajšem travniku do ceste, ki jo prečimo in mimo enega od vrtov nadaljujemo višje. Dosežemo gozd, skozi katerega se začnemo strmo vzpenjati. Pot se priključi širšemu kolovozu, po katerem nadaljujemo precej lahkoten vzpon. Kmalu se s kolovoza desno odcepi pot, ki spet pridobi višino in nas hitro pripelje do naslednjega kolovoza. Sledimo levo, pot se celo malce spusti, nato pa se spet odcepi desno in se začne strmo vzpenjati. Višje strmina popusti. Pot se obrne v desno, proti vzhodu in se nadaljuje v zmernem vzponu. Kmalu dosežemo vas Gozd, kjer ob ograji in mimo nekaj hiš nadaljujemo pot do središča vasi. V vasi nadaljujemo desno v smeri Kriške gore. Ta del hodimo po cesti, mimo dveh spomenikov NOB. Na koncu ceste nas smerokaz usmeri levo po širšem, a strmem kolovozu. Na vrhu kolovoza je razpotje; desno zavija pot proti Tolstemu vrhu in Poljanam, mi pa gremo mimo vodnega zajetja levo proti Kriški gori.

Markirana pot nas usmeri desno. V letnih časih, ko ni snega, je ta del zelo razrit kolovoz, zdaj, ko ga prekriva debela snežna odeja, pa o razritosti ni ne duha ne sluha. Prej bi rekla, da je prava avtocesta proti Kriški fgori, kar pomeni, da je pot zelo shojena, podlaga trda, mestoma celo ledena, zato so male derezice več kot dobrodošel pripomoček. Sploh pri hoji navzdol. Višje se pot začne strmo vzpenjati. Strmini primerno so ob poti naredili nekaj ličnih klopi, ki kar vabijo k počitku; ena od njih je Ivanina klop. Tik preden vstopimo znotraj ograde pašne skupnosti, nas lepa tabla opozori, da se bližamo koči in da vzemimo poleno, da nas bo v koči pozimi grelo. V tem delu je pot na desni strani zavarovana z jeklenico, kar predstavlja ogrado, ki verjetno marsikomu pride prav. Pot se obrne levo. V tem delu sneg obleži lahko tudi v mesec april ali maj. Mestoma strm, prečen vzpon nas pripelje do roba gozda, od koder se mimo smerokaza v nekaj deset korakih sprehodimo do koče na Kriški gori.

Priznam, da sem tisto nedeljo imela namen iti še do Tolstega vrha, potem pa po Štajnerci nazaj do Gozda in Golnika. A vreme je bilo zelo neprijetno, megleno … in roko na srce, za vsako ceno riniti in nič videti, se mi je zdelo brez pomena. S Kriške gore je do Tolstega vrha še ena ura hoje, pozimi lahko tudi precej več, sploh če ni narejena gaz.

V dolino sem se vrnila kar po poti vzpona in naredila dober kondicijski trening.

Trajanje: 3 ure
Zahtevnost: 2 zvezdici

Kultura / četrtek, 14. maj 2015 / 10:40

Likovni vrhunci iz Gorenjskih muzejev

V Galerijah Mestne hiše in Prešernove hiše v Kranju so odprli likovno razstavo Lirika črte, ki je sad sodelovanja vseh muzejev, ki delujejo na Gorenjskem.

Šenčur / petek, 24. november 2017 / 07:00

Koncert v pozdrav novim orglam

Šenčur – Župnija Šenčur je od letošnje jeseni bogatejša za pravo mojstrovino, nove orgle, ki so nastale v delavnici orglarstva Močnik. V pozdrav novim orglam, ki lepo ter mogočno zvenijo in bodo sp...

Bled / petek, 24. november 2017 / 17:55

Na Bledu imajo najlepša javna stranišča

Bled – Društvo za kronično vnetno črevesno bolezen je že devetič zapored pripravilo akcijo Naj javno stranišče. V sklopu akcije so člani komisije društva letos prevozili več kot 4500 kilometrov ter...

GG Plus / petek, 24. november 2017 / 17:53

Klemenčič ostal minister

Državni poslanci v petek niso podprli interpelacije, ki jo je zoper pravosodnega ministra Gorana Klemenčiča vložil opozicijski SDS.

GG Plus / petek, 24. november 2017 / 17:52

Petelinji zajtrk na odru

Uspešnica Petelinji zajtrk, ki je bil eden najbolj gledanih slovenskih filmov, je zdaj dobila tudi gledališko verzijo. Na oder so jo s skupnimi močmi postavili člani Gledališča Toneta Čufarja Jesenice...

Kranjska Gora / petek, 24. november 2017 / 17:48

Kranjska Gora pripravljena na zimo

Z drevišnjim ognjenim spektaklom v Podkorenu, kjer se bodo predstavili parkeljni iz Slovenije, Italije in Avstrije, ter današnjim prvim smučarskim dnem na smučišču v Kranjski Gori se v Zgornjesavski d...