Ponedeljek je bil najvarnejši dan
Kljub napovedani ukinitvi javne agencije si bodo strokovnjaki še naprej prizadevali za večjo varnost cestnega prometa.
Brdo pri Kranju – V ponedeljek je bil najvarnejši dan v prometu v zadnjih 42 letih, kar pomeni, da se trend izboljševanja varnosti v cestnem prometu nadaljuje, je po koncu dvodnevnega strokovnega posveta Upravljanje varnosti cestnega prometa na Brdu pri Kranju dejal Ljubo Zajc, direktor Javne agencije za varnost prometa. Agencija je po mnenju Ljuba Zajca vrhunec organiziranosti dela na področju varnosti cestnega prometa, kljub temu pa bo delovala le še konca leta. To ne pomeni, da si strokovnjaki ne bodo še naprej prizadevali za večjo varnost na slovenskih cestah, pripominja Zajc. Strokovni posvet vladnih in nevladnih organizacij je v začetku tedna v hotelu Kokra potekal v okviru SOL – Save Our Lives (Rešujemo življenja).
Prometna varnost se je v Sloveniji v zadnjih letih precej izboljšala, kar je razvidno tudi v manjšem številu smrtnih žrtev. Februarja letos je na primer na slovenskih cestah umrlo osem oseb, medtem ko je isti mesec pred štirimi leti število mrtvih precej višje – devetnajst. A na področju varnosti v prometu je nujen kontinuiran sistem, posamezne države pa same pogosto niso kos vsem težavam, je opozorila regionalna direktorica globalnega partnerstva za varnost na cestah pri mednarodnem Rdečem križu za Evropo in Centralno Azijo in tehnična direktorica projekta Kathleen Elsig.
Cilj projekta SOL je okrepiti zmogljivost lokalnih in regionalnih deležnikov pri preprečevanju prometnih nesreč v Srednji Evropi, Robert Štaba, sekretar komisije za vzgojo in varnost pri AMZS in vodja projekta SOL v Sloveniji, pa pri tem opozarja, da v Sloveniji drug za drugim ugašajo avtoklubi.
Polovica od šest tisoč kilometrov državnih cest, ki jih upravlja Direkcija RS za ceste, je v slabem ali zelo slabem stanju, njihova obnova pa bo v času krize še dodatno upočasnjena, je dejal vodja sektorja za investicije Tomaž Villenpart in opozoril, da je tudi infrastruktura poleg voznikov in vozil ključni element varnosti v prometu. Villenpart vidi rezerve tudi v posodobitvi zakonodaje, ki bo možna tudi na podlagi strokovnih izkušenj, predstavljenih na Brdu pri Kranju.