Električno na reliju

Citroën C-Zero s slovensko posadko na reliju Monte Carlo

Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroënu C Zero. Tekmovala bosta v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu enostavno ne moreš reči ne. In to je prav gotovo eno izmed takih vabil. Poleg formule 1 in relija za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež. Sam sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1.800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas. Po delu, ki gre navkreber, bo potrebno biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost tako na cesto kot hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.« Doseg Citroëna C-Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroënovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakorkoli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / četrtek, 10. maj 2007 / 07:00

Pesem nas druži

V soboto, 14. aprila, smo v Osnovni šoli Prežihovega Voranca na Jesenicah pripravili koncert z naslovom Pesem nas druži. V gosteh so bili pevci Mešanega mladinskega pevskega zbora iz pobratene ob...

Objavljeno na isti dan


Bohinj / ponedeljek, 19. marec 2012 / 07:00

Iščejo najemnike iz Bohinja

Podjetji Alpinum in Dunis naj bi v Bohinjskih novicah objavili razpis, s katerim želijo najti najemnike iz lokalnega okolja za tri hotele in kamp ob obali jezera.

GG Plus / ponedeljek, 19. marec 2012 / 07:00

Zgodbe muzejskih predmetov: Dragoceni kranjski rokopisi

Župnijska cerkev sv. Kancijana in tovarišev v Kranju, ki stoji na mestu starejših predhodnic, je eden osrednjih spomenikov poznogotske arhitekture na Slovenskem. Prezbiterij oziroma t....

GG Plus / ponedeljek, 19. marec 2012 / 07:00

Vaš razgled

GG Plus / ponedeljek, 19. marec 2012 / 07:00

Avstrija, priložnost in vzgled za Slovenijo

»Slovenija - danes in jutri« je bil naslov pogovora, ki ga je v torek v Celovcu organizirala Slovenska gospodarska zveza in na katerem je želela iz prve roke predstaviti sedanji g...

GG Plus / ponedeljek, 19. marec 2012 / 07:00

Vse naše družine!

Naši otroci ne gredo na referendum o družinskem zakoniku, čeprav jih ta še najbolj zadeva.