Iz pubertete v zrelost
Nova generacija Toyote Yaris z novo obliko in vsebino
Japonska Toyota je vse od leta 1999, ko je zapeljala na cesto prva generacija modela Yaris, dobro kovala tržni uspeh, saj so za avtomobil našli poltretji milijon kupcev. S takšno dediščino letos jeseni tudi na slovenske ceste prihaja nova, tretja generacija Yarisa, ki predhodni model presega tako po merah kot tudi po vsebini. Zdaj ima Yaris 3,88 metra dolžine oziroma deset centimetrov dolžinskega prirastka, za pet centimetrov pa je raztegnjena medosna razdalja, ki pripomore k večji notranji prostornosti. To najbolje občutijo potniki na zadnji klopi, dodatni litri pa so tudi v prtljažniku, ki zdaj sprejme 286 litrov.
Zunanjost novega Yarisa, ki je na voljo v tri- ali petvratni karoserijski izvedbi, se sicer navezuje na prejšnjo generacijo, ob spremembah ostaja tudi prepoznavnost. Merilniki niso več postavljeni pod sredino vetrobranskega stekla, ampak neposredno pred voznika, medtem ko je desno od njih nameščen velik zaslon na dotik, ki služi upravljanju komunikacijskih sistemov, prikazovanju slike kamere za vzvratno vožnjo. Osnovni pogonski stroj je 1,0-litrski bencinski trivaljnik z 51 kilovati (69 KM), družbo mu delata še 1,3-litrski štirivaljnik s 73 kilovati (99 KM) in 1,4-litrski turbodizel s 66 kilovati (90 KM). Za prenos moči skrbi šeststopenjski ročni menjalnik, pri močnejšem bencinskem motorju je za doplačilo 1.100 evrov na voljo tudi brezstopenjska avtomatika. Oprema je razdeljena v štiri nivoje, pri osnovnem za varnost med drugim skrbi sedem varnostnih zračnih blazin, vključno s kolensko za voznika, za udobje pa ročna klimatska naprava. Yaris na slovenski trg prihaja s ceno 11.380 evrov za osnovno trivratno izvedbo z najšibkejšim bencinskim motorjem, nato se cene vzpnejo do 16.250 evrov.