Člani alpinistične odprave Charakusa 2011 ob prihodu na brniško letališče (Foto: Zdenka Mihelič (PZS))

Nov odličen uspeh slovenskih alpinistov

Kamnik, Radovljica - V soboto, 24. septembra, so se po dobrem mesecu dni domov vrnili člani alpinistične odprave Charakusa 2011, ki so jo ob podpori Planinske zveze Slovenije sestavljali vodja Urban Novak iz AO Kamnik, David Debeljak iz AO Rašica, Luka Stražar iz Akademskega AO in Nejc Marčič iz AO Radovljica.

Mladi alpinisti so se iz pakistanske doline Charakusa, ki leži v gorovju Karakorum v Himalaji, vrnili z odličnimi uspehi, ki že odmevajo v alpinističnem svetu. Svoj glavni cilj: povzpeti se na 6934 metrov visoki vrh K7 v alpskem stilu in po možnosti po novi smeri so uresničili na najboljši možen način. Prvenstveno smer, ki sta jo poimenovala Sanjači zlatih jam, je uspelo v čistem alpskem slogu preplezati Nejcu Marčiču in Luku Stražarju, gre pa šele za drugo smer na ta zahtevni vrh. »Za smer sva porabila štiri dni, v spodnjem delu je bil večinoma led, zgoraj pa skalni skoki in kombinirano plezanje. Čim bolj sva se poskušala držati grebena, ker je ta del precej obešen s seraki. Iz baze sva začela ob 3. uri zjutraj, sledili sta dve uri dostopa po melišču, nato sva začela plezati po strmem snegu in ledu do bivaka na grebenu. Naslednji dan je bil tehnično najzahtevnejši, šlo je za kombinirano plezanje. Bilo je težje od pričakovanega. Ta dan sva preplezala 250 m ter postavila bivak na grebenu. Naslednji dan sva ugotovila, da nadaljevanje po zamišljeni smeri naprej z opremo, ki sva jo imela in v trenutnih razmerah, ni mogoče, zato sva zgornji skalni del obšla po desni strani grebena in nadaljevala pod seraki. Vrh sva dosegla ob 9. uri, nato pa sestopila do prvega bivaka. Naslednji dan sva v slabem vremenu sestopila do baze. Vreme je bilo razen zadnjega dne odlično,« sta svoj dosežek ob prihodu domov opisala Luka in Nejc.

Novo prvenstveno smer sta preplezala tudi Luka Stražar in Urban Novak, in sicer 1200 metrov dolgo smer v grebenu desno od Nayser Brakka; poimenovala sta jo Pištu mater.

Šport / torek, 10. junij 2008 / 07:00

Naslov prvakov iz Domžal nazaj v Tivoli

Košarkarji domžalskega Heliosa so v četrti tekmi velikega finala državnega prvenstva morali še tretjič priznati premoč ekipe Uniona Olimpije in se posloviti od naslova državnih prvakov.

Mularija / torek, 1. januar 2008 / 07:00

Najtežja nočna snemanja

Na TV Slovenija so pred kratkim predvajali otroško ljubezensko srhljivko Bela gospa. V njej sta glavni vlogi odigrala Dora in Gašper Markun iz Tržiča.

Prosti čas / torek, 1. januar 2008 / 07:00

Netov osmi rojstni dan

Eden največjih decembrskih glasbenih dogodkov v Sloveniji, koncert RTV NET Praznuje, je bil v četrtek v dvorani Tabor v Mariboru. Net TV je praznoval sedmi, Net FM pa osmi rojstni dan.

Kranj / torek, 1. januar 2008 / 07:00

Dodatne zahteve krajanov

Tenetiše - Za mediacijo, s pomočjo katere poskušajo poiskati najboljšo rešitev za odlagališče Tenetiše, so v Društvu za ohranitev Udin Boršta in civilnih iniciativah Mlake in Ten...

Zanimivosti / torek, 1. januar 2008 / 07:00

Voščilnice

V uredništvu smo prejeli zelo veliko božično-novoletnih voščilnic z dobrimi željami za leto 2008. Zahvaljujemo se vsem in vsakomur posebej. Najbolj zanimiva se nam je zdela voščilnica, ki jo je n...

Gospodarstvo / torek, 1. januar 2008 / 07:00

Začrtali delo Obrtne zbornice Slovenije

Ljubljana - Sredi decembra se je na redni seji pred iztekom leta sestala tudi skupščina Obrtne zbornice Slovenije, ki se bo prav po spremembah statuta v skladu z novim obrtnim za...