Razkritje na drugi pogled
Test: Dacia Sandero Stepway dCi 90
Obstajajo ljudje, ki bi želeli imeti v enem avtomobilu prevozno sredstvo za vse namene. Dopoldne za službo, popoldne za nabiranje kostanja, zvečer za v teater. A vedno vse ni združljivo, predvsem pa je največkrat treba imeti veliko denarja. Kaj torej še preostane tistim, ki ga nimajo? Pri romunski Dacii ponujajo odgovor v obliki njihovega modela Sandero Stepway. Na prvi pogled avtomobil skuša prevarati opazovalca, saj z višje nasajeno karoserijo, zaščito pragov in dna karoserije ter z opaznimi plastičnimi dodatki in strešnimi nosilci prtljažnika daje vtis, da gre za manjšega terenca. Ampak na in v njem ni nič od tega, res pa je, da se lahko z nekaj manj skrbi zapodimo po slabših makadamskih cestah. Treba je priznati tudi, da je oblikovalcem uspelo narediti skladno in dopadljivo celoto, ki zelo dobro nadgradi običajnega Sandera.
Manj veselja je v notranjosti, kjer voznika in potnike pričaka veliko sivine. Armaturna plošča je preprosta kot v vseh drugih modelih te znamke, plastika je trda in iz nižjega cenovnega razreda, tudi kakšnih posebnih oblikovnih dosežkov ni. Ergonomija je le na povprečni ravni, možnosti višinske nastavljivosti sedeža ni, nekateri elementi pa spominjajo na nekdanje Renaultove modele.
Pod motornim pokrovom je sodoben Renaultov 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, pogonski stroj, ki se je že dodobra preizkusil. Izkazuje se predvsem z zmerno porabo plinskega olja, malo manj pa s truščem, ki ga zaradi skromnejše izolacije zganja v potniški kabini. Zmogljivost je zadostna, vendar kakšne izjemne vozne dinamike ni, menjalnik je zgolj petstopenjski, navor pa je razporejen tako, da že pri nizkih vrtljajih omogoča nezahtevno vožnjo.
Kolesa se na cestne grbine odzivajo precej čvrsto in hrupno, potniško udobje je solidno, k vsemu pa je treba prišteti še solidno prostoren 320-litrski prtljažnik. In čeprav Dacia velja za cenejšo avtomobilsko znamko, vedno ni tako. Cena, ki velja za Sandero Stepway, je namreč že zelo blizu večjemu in predvsem bolj vsestranskemu modelu Duster.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1461 ccm
Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM
Najvišja hitrost: 162 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 5,9/ 4,6/ 5,0 l/100 km
Maloprodajna cena: 11.470 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana