Bolniki so zadovoljni

V Nacionalni anketi o izkušnjah odraslih pacientov v akutni bolnišnici so pacienti ocenjevali sprejem v bolnišnico, zadovoljstvo z obravnavo zdravnika in medicinske sestre, potek zdravljenja, bolnišnično okolje in odpust iz bolnišnice.

Vse bolnišnice v Sloveniji so ocenjene zelo dobro. Bolniki so akutnim bolnišnicam za leto 2010 v povprečju podelili 91,4 točke od stotih, psihiatričnim bolnišnicam pa 88 točk. Na vrhu so še vedno zasebne bolnišnice. Najboljše ocene so dajale bolnice ginekoloških oddelkov, najslabše pa bolniki internih oddelkov.

Ministrstvo za zdravje je pred kratkim predstavilo izsledke Nacionalne ankete o izkušnjah odraslih pacientov v akutni bolnišnici za leto 2010. Anketa je bila izvedena v triindvajsetih slovenskih bolnišnicah, anketne liste je vrnilo 7028 pacientov. Na Gorenjskem je bil največji odziv pacientov v Splošni bolnišnici Jesenice. V vzorcu je bilo nekaj več žensk kot moških, najštevilnejša starostna skupina je bila od 50 do 59 let, prevladujoča izobrazba pa je bila srednja. Skoraj dve tretjini sodelujočih v anketi sta se že kdaj prej zdravili v isti bolnišnici. V sklop vprašanj so zajeli sprejem v bolnišnico, zadovoljstvo z obravnavo zdravnika in medicinske sestre, potek zdravljenja, bolnišnično okolje in odpust iz bolnišnice. Anketa je bila opravljena med hospitaliziranimi bolniki na treh oddelkih bolnišnic - na splošni kirurgiji, splošni interni medicini in na ginekologiji. V specialnih bolnišnicah so anketo opravili na oddelkih ortopedije in pulmologije, v psihiatričnih bolnišnicah pa na oddelkih za psihotične bolezni in oddelkih za bolezni odvisnosti.

»Svoje podatke iz ankete o zadovoljstvu pacientov morajo bolnišnice same objaviti na svojih spletnih straneh, ministrstvo objavlja le skupne podatke in ob tem poudarjamo, da namen ankete nikakor ni primerjanje bolnišnic med seboj, temveč so podatki ključni za vodstvo bolnišnic, da se seznanijo s tem, kje se še lahko izboljšajo. Bolj smiselno je primerjati, kakšno oceno neka bolnišnica dobiva v posameznih letih,« je poudarila Irma Glaner, vodja Službe za odnose z javnostmi pri ministrstvu za zdravje.

Diagnostični center Bled

Diagnostični center Bled se je med triindvajsetimi zdravstvenimi ustanovami, ki so bile vključene v nacionalno anketo, uvrstil na četrto mesto. »To nam pomeni potrditev dokazano vrhunskega načina dela, uporabe sodobne opreme in novih postopkov v zdravstvu, s katerimi tak visok standard tudi dosegamo,« je povedal direktor Diagnostičnega centra Bled Marko Rupret.

Pacienti so bili v letu 2010 v Diagnostičnem centru Bled najbolj zadovoljni s strokovno obravnavo zdravnikov in s prijaznostjo medicinskih sester ter s potekom zdravljenja. »Nekoliko slabše smo bili ocenjeni le pri dveh segmentih v kategoriji »sprejem in odpust«. Delno je to vsekakor posledica tega, da ne delujemo kot klasična bolnišnica, pač pa kot dnevna bolnišnica in smo zato v določenih postavkah težko primerljivi z drugimi bolnišnicami, postavljena vprašanja pa so za vse enaka. Vendar kljub vsemu jemljemo tudi te ocene resno in se bomo potrudili, da bomo v prihodnje, kolikor je le mogoče, izboljšali zadovoljstvo naših bolnikov tudi na tem področju. Nekateri projekti, ki jih trenutno razvijamo, bodo prav gotovo vplivali tudi na večje zadovoljstvo pacientov v prihodnjem letu,« je še dejal Rupret.

Bolnišnica Golnik

V Bolnišnici Golnik so sodelovali pri nacionalni anketi v letih 2007, 2008 in 2010. »V letu 2009, ko ministrstvo ni izvedlo ankete, smo jo izvedli sami. Vsako leto smo zbrali mnenja okrog dvesto bolnikov, ki so bili hospitalizirani v času izvajanja ankete,« je povedala Danica Šprajcar, koordinatorka vodenja kakovosti v Bolnišnici Golnik in povzela: »Rezultati ankete so v vseh letih spodbudni in dobri. Vedno so nam pacienti v skupni oceni namenili nad 90 točk od 100 možnih.« V letu 2010 je Bolnišnica Golnik zasedla šesto mesto med 23 bolnišnicami v Sloveniji.

Najnižje ocenjeno področje je bil v vseh letih sprejem v bolnišnico. »To nas ne preseneča, saj je večina naših bolnikov urgentnih in se ne dogovarjajo o datumu sprejema v bolnišnico, temveč jih pripeljejo v urgentno ambulanto,« je pojasnila Šprajcarjeva in dodala: »Najboljše ocene v letu 2010 so pacienti namenili načinu obravnave medicinskih sester. Pohvalno so se izrazili o vljudnem in spoštljivem odnosu medicinskih sester, jasnih in razumljivih odgovorih, ki so jih dobili od njih na svoja vprašanja, zagotavljanju zasebnosti pri pogovoru, viziti in opravljanju posegov ter hitri odzivnosti. Pacienti so se pohvalno izrazili tudi o obravnavi zdravnikov. Cenijo njihov spoštljiv in vljuden način obravnave, jasne odgovore na vprašanja ter razumljivo razlago predvidenih posegov in preiskav.« Z rezultati ankete, kot je še pojasnila sogovornica, vedno seznanijo zaposlene: »Na sestanku, kjer so prisotni vsi vodje v bolnišnici, se dogovorimo tudi o ukrepih za izboljšave pri tistih področjih, kjer smo dobili najnižje ocene. Na osnovi tega so se v letih izvajanja ankete izboljšale predvsem ocene glede hrupa, ki ga v nočnem času povzroča zdravstveno osebje zaradi potrebnih aktivnosti, in ocene o zasebnosti pri pogovoru z zdravnikom.«

Bolnišnica za ginekologijo in porodništvo Kranj

Primerjava analiz nacionalnih anket v letu 2007, 2008 in 2010 v Bolnišnici za ginekologijo in porodništvo (BGP) Kranj je pokazala vidne izboljšave že v letu 2008 in še boljše rezultate v letu 2010. »Vsi odgovori so se ocenjevali od ena do pet, s tem da je ena najslabše, pet pa najboljše. Pri vseh sklopih vprašanj smo dosegali oceno nad štiri,« je povedala direktorica BGP Kranj asist. Andreja Cerkvenik Škafar, dr. med.. »Postopek sprejema v bolnišnico se je v letu 2010 še izboljšal v primerjavi z letom 2008. Spremenili smo postopek naročanja na male operativne posege in nabavili novo bolniško perilo, tako da pacientke ne čakajo na posteljo dolgo časa. Izboljšala se je tudi obravnava pacientk v času zdravljenja. Tako v letu 2008 kot 2010 so bile pacientke najbolj zadovoljne z zdravniškimi informacijami o posegih in možnimi zapleti. Pri obravnavi medicinskih sester se v letu 2008 najbolj vidi izboljšava na področju nudenja pomoči pacientkam, kar se je pokazalo tudi v letu 2010. Prav tako so se izboljšali rezultati v zagotavljanju vljudne in spoštljive obravnave ter razumljivih odgovorih na vprašanja pacientk. Nekatere bolnišnične prostore smo adaptirali in tako pripomogli še k prijaznejšemu okolju in večjemu zadovoljstvu pacientk.«

Direktorica je dodala, da morajo narediti še nekaj več glede podajanja informacij o stranskih učinkih zdravil: »To se je pokazalo tudi v analizi ankete v letu 2010. Smo specializirana bolnišnica in le redke pacientke odhajajo domov z novimi zdravili oziroma novo vpeljano terapijo. Rezultati pa kažejo, da se moramo na tem področju izboljšati in pacientkam zagotoviti ustrezno informiranost o stranskih učinkih zdravil.«

Iz zadnjega mesta v letu 2007 so se v letu 2010 povzpeli na 15. mesto. »Lahko rečem, da smo dvignili nivo kakovosti opravljenih storitev in da zagotavljamo varno in kakovostno zdravstveno in negovalno obravnavo oziroma oskrbo naših uporabnikov in da so naši uporabniki zadovoljni,« je zaključila.

Splošna bolnišnica Jesenice

»V anketi o izkušnjah pacientov je bila Splošna bolnišnica Jesenice skupno dvanajsta, kar je slabši rezultat kot do sedaj. Zelo dobro ocenjeni področji sta bili zadovoljstvo z obravnavo zdravnikov in medicinskih sester. Slabše ocenjena področja ter za celotno bolnišnico priložnost za izboljšavo pa so področja sprejema, odpusta in zdravljenja. Vodstvo Splošne bolnišnice Jesenice ter strokovna sveta bolnišnice smo se z rezultati seznanili in že predvideli aktivnosti, ki so usmerjene v izboljšavo področij, s katerimi pacienti niso bili najbolj zadovoljni,« pa je na kratko strnila strokovna direktorica Splošne bolnišnice Jesenice Sandra Tušar, dr. med..

Nacionalna anketa o izkušnjah odraslih pacientov v psihiatrični bolnišnici/oddelku 2010

Anketne liste je vrnilo 613 pacientov v petih psihiatričnih bolnišnicah oziroma oddelkih. Prevladujejo bolniki z oddelkov za psihotične bolezni (66 odstotkov), oddelki za bolezni odvisnosti predstavljajo 27 odstotkov vzorca. Nekaj več je sodelovalo moških kot žensk, najštevilnejša je bila skupina od 50 do 59 let, prevladujoča izobrazba je bila srednja. Nekaj več kot polovica se jih je že prej zdravila v isti bolnišnici. Na zadnje mesto se je uvrstila Psihiatrična bolnišnica Begunje, ki pa je bila še leta 2008 na drugem mestu. »Vzorec je bil narejen na majhni in za nas specifični populaciji, zato se mi zdi metodologija ankete vprašljiva. Če se v anketo zajame dva, tri paciente, ki so prišli v bolnišnico proti svoji volji, ne moreš pričakovati od njih, da so zadovoljni. Skupaj z drugimi psihiatričnimi bolnišnicami pa smo dobro ocenjeni in gre za zelo majhna nihanja v odstotkih med nami. V Begunjah so pacienti zelo pohvalili odnos zdravstvenih tehnikov,« je povedal direktor PB Begunje Damijan Perne, dr. med..

Primerjava javnih in zasebnih bolnišnic

»Mnenja sem, da so v isto anketo lahko vključene zasebne in javne zdravstvene ustanove. Pomembno pa je, da z anketo primerjamo pokazatelje dela teh ustanov, ki so med seboj primerljivi glede na storitve, ki jih nudijo. Pomemben je tudi delež obravnavanih pacientov, ki so v anketo vključeni. Rezultati nacionalne ankete o izkušnjah odraslih pacientov v akutni bolnišnici, ki jo izvaja Ministrstvo za zdravje, zaradi značilnosti bolnišnic, ki so vanje vključene, niso optimalen pokazatelj primerljivosti njihovega dela. Glede na to, da se anketa izvaja že več let, pa vsaka posamezna bolnišnica lahko ugotavlja, kako se je v tem času spremenilo mnenje pacientov o tistih elementih njihovega dela, po katerih jih anketa sprašuje,« je povedala Danica Šprajcar iz Bolnišnice Golnik.

       

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / ponedeljek, 23. april 2007 / 07:00

Sadike namesto smeti

Na sanirani deponiji komunalnih odpadkov so gozdarji in učenci uredili gozdni park.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / petek, 10. julij 2009 / 07:00

Na Zbiljski noči tudi uspešnice Queenov

V soboto bo na dobravi ob jezeru v Zbiljah tradicionalna Zbiljska noč, ki predstavlja vrhunec poletnega dogajanja v občini Medvode. Prireditev se bo pričela po 17. uri z obogatenim družinskim pro...

Kronika / petek, 10. julij 2009 / 07:00

Ujeta je bila tudi cisterna s plinom

V hudem neurju je hudournik uničil most, največjo skrb pa je povzročala cisterna s plinom, ki je ostala ujeta nekaj metrov stran od podivjane vode.

Prosti čas / petek, 10. julij 2009 / 07:00

Predskupina Morcheebe bo Morso

Rome wasn't built in a day in The sea sta le dve skladbi iz pisanega repertoarja popularne britanske skupine Morcheeba, ki bo v nedeljo nastopila v ljubljanskih Križankah. Dekle in fantje...

Prosti čas / petek, 10. julij 2009 / 07:00

Prijave za Zlati boben že zbirajo

Na Slovenski turistični organizaciji je pred kratkim potekala novinarska konferenca mednarodnega oglaševalskega festivala Zlati boben, kjer so predstavniki festivala in STO govorili o leto...

Prosti čas / petek, 10. julij 2009 / 07:00

Večer z okusom s Tomažem Pengovom

Jutri, v soboto, bo v okviru Večerov z okusom pod marelo na terasi kranjskega Klubarja nastopil Tomaž Pengov, eden najpomembnejših slovenskih kantavtorjev, pravzaprav bi ga lahko imen...