Cesarjeva športna oblačila
Test: Volvo S60 D5 automatic Summum
Čeprav je švedski Volvo že nekaj časa v lastniških rokah Kitajcev, ta znamka še vedno velja za kleno skandinavsko avtomobilsko ime. Ne glede na vse, kar se dogaja v lastniškem ozadju, želi Volvo nastopati predvsem med prestižnimi tekmeci, kjer prevladujejo predvsem nemški avtomobili. Novi S60, ki so ga poslali na ceste lani, predstavlja kar precejšen odmik od predhodnega modela, ki ga je že nekoliko začela najedati priletnost. Krojači avtomobilske pločevine so spravili skupaj samozavestno in športno nastrojeno zunanjost, ki je prepoznavna predvsem po značilni maski hladilnika, po novem tudi po agresivno oblikovanih žarometih in okrasjem v obliki rež za hlajenje, medtem ko se limuzinski zadek spogleduje s kupejevskimi linijami. Skratka, S60 je dovolj všečen, da ne pusti hladnih občutkov in je hkrati povsem vzporeden z najnovejšimi modnimi tokovi.
Enako velja za notranjost, kjer se prepletata skandinavski smisel za racionalnost in elegantno moderni oblikovalski slog. Zraven je primešan še smisel za redoljubje in voznik se hitro privadi svojega delovnega prostora. Merilniki so dobro pregledni in diskretno osvetljeni, večina stikal logično razporejenih, enako velja tudi za tista, ki skrbijo za nastavitev klimatske naprave, radijskega sistema in prostoročne naprave za telefoniranje. Res je sicer, da vse skupaj zahteva nekaj več privajanja, ampak načelno upravljanje vseh sistemov ni preveč zahtevno. Potniški prostor je solidno odmerjen, čeprav ne prostorsko razkošen, na zadnji klopi je potnikom malce tesno v širino, ni pa težav z višino strehe, počutje v kabini pa je prijetno tudi zaradi kakovostne izdelave uporabljenih materialov. Prtljažna prostornina je sicer v okviru razrednih pričakovanj, vendar avtomobil ni primeren za prevoz kakšnih zahtevnejših tovorov. Zato pa se S60 lahko pohvali s celo vrsto asistenčnih varnostnih sistemov, vključno z aktivnim tempomatom, ki zna avtomobil tudi popolnoma zaustaviti, če tako zahteva situacija.
Volvo in z njim tudi S60 ostaja samosvoj glede turbodizelskih motorjev. Najmočnejši je že znani in preizkušeni 2,4-litrski petvaljnik, ki avtomobilu ponuja dovolj moči in navora ter temu primerno poskočnost in odzivnost. Motorno energičnost nekoliko zavira samodejni menjalnik, ki včasih ne zmore slediti, kot bi želel voznik, spet drugič se dokaj grobo odzove na ukaz s stopalko za plin. Petvaljniku je mogoče očitati tudi nekaj preveč glasnosti, ki se za tako udoben avtomobil z željo po prestižu nikakor ne spodobi. Hkrati je treba priznati, da je motor dokaj varčen in se z enim polnjenjem posode za gorivo lahko pride tudi zelo daleč. Motorju in športnemu karakterju je prilagojeno tudi podvozje; z vodljivostjo skozi ovinke ni nobenih težav, volan je prijetno neposreden, tudi zavore znajo pokazati svojo učinkovitost. Z vidika udobja se včasih zazdi, da je odzivanje na cestne grbine nekoliko preveč grobo.
Seveda na koncu ostaja vprašanje cene. Ni ravno osupljivo ugodna, je pa v okviru prestižnega dela srednjega razreda.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,628, š. 1,826, v. 1,865 m, medosje 2,776 m
Prostornina prtljažnika: 380 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1493/2110 kg
Vrsta motorja: petvaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 2400 ccm
Največja moč pri v/min: 151 kW/205 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 420 pri 1500
Najvišja hitrost: 230 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 7,8 s
Poraba goriva po EU norm.: 9,1/ 4,7/ 6,3 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 166 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 45.217 EUR
Uvoznik: Volvo Cars Austria