Modne muhe ne izginjajo

Test: Toyota RAV4 2.2 D-4D Elegant Sport Cross

Kljub avtomobilski krizi, ki sili k razmišljanju o nakupu manjših, energetsko varčnejših in okoljsko prijaznejših štirikolesnikov, srednje veliki športni terenci ostajajo ena najbolj priljubljenih avtomobilskih skupin. Zato ni čudno, da imajo takšen model že skoraj vsi proizvajalci, nekateri tudi že kar z lepo kilometrino.

Pri japonski Toyoti so s športnimi terenci pravzaprav orali ledino in njihov pred kratkim osveženi RAV4 je še vedno med najbolj prepoznavnimi. RAV4 ima kar precej atributov pravega terenskega avtomobila: višja oddaljenost od tal pomeni boljšo prilagojenost vožnji po brezpotjih, videz je nekoliko manj uglajen, kot bi lahko bil, Toyotinim oblikovalcem pa gre še zamera, da še po toliko letih niso dojeli, da imajo moderni terenci zadaj dvižna in ne krilnih prtljažnih vrat. Potniški prostor je solidno odmerjen, tudi tisti, ki jim je namenjeno sedenje zadaj, nimajo večjih težav z glavami in koleni, za vzdolžno pomično zadnjo sedežno klopjo pa je prostoren 586-litrski prtljažnik. No, vse ni tako idealno: armaturna plošča kljub prenovi že kaže znake priletnosti, plastika je le na povprečni kakovostni ravni in voznik potrebuje kar nekaj časa, da si ustrezno prilagodi sedež in volanski obroč. Voznikov sedež je čvrst in dobro nastavljiv, zato se hitro najde pravi položaj za vožnjo.

Najmočnejši pogonski stroj je sodobni turbodizelski štirivaljnik, povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Gre za 2,2-litrski motor, ki je prostorninsko dokaj velik in tudi zmogljiv. Navora je veliko in je v veliki večini na voljo že pri nizkih vrtljajih, nič pa ne bi bilo odveč še nekaj dodatnih kilovatov, saj bi motor tako pokazal več energičnosti. Poraba goriva je znosna, v povprečju se je mogoče voziti s približno 8,5 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Pri zvočni zadušitvi motornega prostora bi se dalo postoriti kaj več, ampak zato bo čas, ko bodo pri Toyoti postavili na cesto povsem nov model.

RAV4 je na brezpotjih precej suveren, voznik sicer samodejnemu sistemu lahko določi tudi fiksno porazdelitev navora med sprednji in zadnji kolesi, svoje k plezalnim sposobnostim seveda doda tudi večja oddaljenost karoserije od tal. Seveda se vozniki tega avtomobila bolj poredko zapeljejo v blato, kajti športni terenski avtomobili so že zdavnaj postali modna muha in njihova kolesa so bolj vajena gladkega asfalta. V vsakem primeru pa je štirikolesni pogon dobrodošel pomočnik pri zanesljivejšem oprijemu koles na spolzki vozni podlagi.

Pri Toyoti s svojim že skoraj legendarnim avtomobilom očitno ciljajo na znano skupino kupcev, ki pa jih je, kot kaže, še vedno dovolj. Če jih ne bi bilo, bi bil zdajšnji RAV4 namesto osvežitve deležen upokojitve.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 2231 ccm

Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM

Najvišja hitrost: 190 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 7,4/5,2/6,0 l/100 km

Maloprodajna cena: 35.400 EUR

Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / četrtek, 7. maj 2009 / 07:00

Sladkorna bolezen in upad kognitivnih sposobnosti

Študije so dokazale, da diabetes povzroča upad kognitivnih sposobnosti in žilno demenco ter je dejavnik tveganja za Alzheimerjevo bolezen. V študiji MIND (Memory in Diabetes) so ameriški raziskov...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Najlepša štirideseta

V Kranju se je na enem izmed križišč pojavil plakat, s katerega se je smejalo kup lepotic v kopalkah, spodaj pa je pisalo Muri jih ima 40, Kavka pa je doživela 12 ur.

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Uspešno leto za Nissan

Nissan je na slovenskem trgu leto 2006 zaključil s prvencem: več kot 1000 registriranih avtomobilov v koledarskem letu. Do konca novembra je Nissan držal v rokah 1,69-odstotni delež. R...

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Slovenija bo gostila premiero Twinga

Pri Renaultu Slovenija so napovedali, da bo spomladi Slovenija gostila premiero novega modela twingo, katerega proizvodnja bo potekala v novomeškem Revozu. Na predstavitev bo povabljen...

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Skoraj brez plusov

Lansko leto je bilo za avtomobilske uvoznike in prodajalce precej težko.

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Kraljevski razred

Test: Citroën C6 2.7 HDI Exclusive