Na cesto v športnih oblačilih

Test: Opel Astra 1,4 16V Turbo Sport

Konkurenčna tekma v še vedno enem najbolj množičnih avtomobilskih razredov je vse hujša in bolj zapletena. Primat, ki je nekoč samoumevno pripadal evropskim avtomobilskim znamkam, so bolj ali manj uspešno začeli najedati tudi tisti, ki jih še pred nekaj leti ni bilo na globalnem avtomobilskem zemljevidu. Tudi zato so se pri Oplu z novo generacijo Astre potrudili precej bolj kot pri predhodnici. Še skoraj nova Astra je nedvomno med najbolj zrelimi avtomobili spodnjega srednjega razreda, saj si je Opel z njo poskusil znova utreti pot v ozvezdje, ki so ga osvajali že skozi tri generacijske podobe modela, a so se hkrati odločili presekati vezi z bližnjo preteklostjo.

 

Čeprav je avtomobil v novi generaciji krepko zrasel, se ne more pohvaliti z bistveno prostornejšo notranjostjo. Celo nasprotno, kajti ob udobno odmerjenem prostoru za voznika in sopotnika je zadaj precej gneče, a ima zato soliden 370-litrski prtljažnik. Oplovi oblikovalci so tokrat očitno smeli pokazati več domiselnosti kot doslej, kar velja tako za zunanjost kot notranjost. Toda, na Astrini sredinski konzoli je še vedno preveč stikal s preveč funkcijami, da bi voznik lahko uravnaval posamezne sisteme, ne da bi odvračal pogled s ceste. Presenetljivo je, da navigacijski sistem na slovenskih cestah še vedno ne deluje, kot bi moral, k sladkorčkom s spiska dodatne opreme pa gre vsekakor šteti sistem za razpoznavanje prometnih znakov. Poleg tega si je na merilnikih mogoče pričarati rdečo osvetlitev, če pritisnete gumb za športni program vožnje in uživate v bolj energičnem pospeševanju.

 

In tega si je z 1,4-litrskim bencinskim štirivaljnikom, ki mu pri »dihanju« pomaga turbinski polnilnik, seveda mogoče privoščiti v obilju. Energije mu res ne manjka, a jo skrbno prikriva s tihim delovanjem; odzivnost stopalke za plin je skoraj navdušujoča, tisto, kar pokaže merilnik hitrosti, tudi, seveda pa je treba upoštevati, da pogonski stroj pri višjih obremenitvah ne zna biti vzorno varčen. Pri voznih lastnostih Astri ni mogoče očitati nič posebnega, s kolesi se suvereno drži vozne podlage in vzorno drži z volanom začrtano smer, tudi zavore so učinkovito prestale zahtevnejše obremenitve. Tudi zato je tokratna izdaja najzrelejša do sedaj.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1364 ccm

Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM

Najvišja hitrost: 205 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 4,7/ 7,9/ 5,9 l/100 km

Maloprodajna cena: 19.155 EUR

Uvoznik: Opel Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / četrtek, 4. december 2014 / 13:41

Spet so širili veselje

Zbrali so se že dvainpetdesetič, z glasbenimi gosti so pod oder v kranjskem Tušu privabili precej takih, ki jih redno poslušajo, ustavili pa so se tudi številni naključni mimoidoči. Konec tedna je svo...

Objavljeno na isti dan


Kranj / ponedeljek, 23. februar 2015 / 21:59

Razlogov za odpoklic ni bilo

Upravno sodišče je ugodilo pritožbi Marije Ogrin zoper lanski sklep kranjskega mestnega sveta o njenem odpoklicu z mesta direktorice Gorenjskega muzeja.

Škofja Loka / ponedeljek, 23. februar 2015 / 21:00

Noče miloščine, le menjavo stanovanja

V silvestrskem požaru na Mestnem trgu 35 je zaradi gašenja močno poškodovano tudi lastniško stanovanje Ivanke Fajfar. Z občino se ne more dogovoriti o zamenjavi.

GG Plus / ponedeljek, 23. februar 2015 / 20:59

Unikati, skovani po občutku

V Kovaštvu Krmelj v Logu nad Škofjo Loko gozdarsko orodje še danes izdelujejo ročno pod kladivom. »Vsi izdelki so enaki, a hkrati drugačni, unikatni,« pravi Jože Krmelj. Za njihov najpogostejši izdele...

Gospodarstvo / ponedeljek, 23. februar 2015 / 20:58

Od satelitskih krožnikov do helikopterjev

Podjetje Flycom iz Žirovnice je eno vodilnih evropskih podjetij na področju helikopterskih pregledov iz zraka in obdelave podatkov. Ustanovitelj podjetja Roman Bernard se je najprej ukvarjal s satelit...

Škofja Loka / ponedeljek, 23. februar 2015 / 20:56

Naše korenine že v Noriškem kraljestvu

V Stari Loki so minuli teden predstavili zgodovinski roman Noriško kraljestvo, Beli panter, ki ga je napisal Janez Janša. Korenine Slovencev sežejo v prvo stoletje pred Kristusom.