Na cesto v športnih oblačilih

Test: Opel Astra 1,4 16V Turbo Sport

Konkurenčna tekma v še vedno enem najbolj množičnih avtomobilskih razredov je vse hujša in bolj zapletena. Primat, ki je nekoč samoumevno pripadal evropskim avtomobilskim znamkam, so bolj ali manj uspešno začeli najedati tudi tisti, ki jih še pred nekaj leti ni bilo na globalnem avtomobilskem zemljevidu. Tudi zato so se pri Oplu z novo generacijo Astre potrudili precej bolj kot pri predhodnici. Še skoraj nova Astra je nedvomno med najbolj zrelimi avtomobili spodnjega srednjega razreda, saj si je Opel z njo poskusil znova utreti pot v ozvezdje, ki so ga osvajali že skozi tri generacijske podobe modela, a so se hkrati odločili presekati vezi z bližnjo preteklostjo.

 

Čeprav je avtomobil v novi generaciji krepko zrasel, se ne more pohvaliti z bistveno prostornejšo notranjostjo. Celo nasprotno, kajti ob udobno odmerjenem prostoru za voznika in sopotnika je zadaj precej gneče, a ima zato soliden 370-litrski prtljažnik. Oplovi oblikovalci so tokrat očitno smeli pokazati več domiselnosti kot doslej, kar velja tako za zunanjost kot notranjost. Toda, na Astrini sredinski konzoli je še vedno preveč stikal s preveč funkcijami, da bi voznik lahko uravnaval posamezne sisteme, ne da bi odvračal pogled s ceste. Presenetljivo je, da navigacijski sistem na slovenskih cestah še vedno ne deluje, kot bi moral, k sladkorčkom s spiska dodatne opreme pa gre vsekakor šteti sistem za razpoznavanje prometnih znakov. Poleg tega si je na merilnikih mogoče pričarati rdečo osvetlitev, če pritisnete gumb za športni program vožnje in uživate v bolj energičnem pospeševanju.

 

In tega si je z 1,4-litrskim bencinskim štirivaljnikom, ki mu pri »dihanju« pomaga turbinski polnilnik, seveda mogoče privoščiti v obilju. Energije mu res ne manjka, a jo skrbno prikriva s tihim delovanjem; odzivnost stopalke za plin je skoraj navdušujoča, tisto, kar pokaže merilnik hitrosti, tudi, seveda pa je treba upoštevati, da pogonski stroj pri višjih obremenitvah ne zna biti vzorno varčen. Pri voznih lastnostih Astri ni mogoče očitati nič posebnega, s kolesi se suvereno drži vozne podlage in vzorno drži z volanom začrtano smer, tudi zavore so učinkovito prestale zahtevnejše obremenitve. Tudi zato je tokratna izdaja najzrelejša do sedaj.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1364 ccm

Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM

Najvišja hitrost: 205 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 4,7/ 7,9/ 5,9 l/100 km

Maloprodajna cena: 19.155 EUR

Uvoznik: Opel Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / sreda, 19. december 2012 / 07:00

Smučišče v rokah zasebnikov

Dolgoročni dogovor za nemoteno delovanje (in financiranje) smučišča Stari vrh je sklenjen. V lastništvo odločneje tudi zasebniki, direktor Pavel Logar pa poudarja, da brez nekdanjega direktorja Mateja...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / petek, 9. oktober 2020 / 20:03

SNAV: Smo na prelomni točki

Po popoldanski seji Sveta za nacionalno varnost (SNAV) je predsednik vlade Janez Janša v izjavi za medije sporočil, da SNAV ocenjuje, da smo na prelomni točki, kjer lahko za zdaj še z mehkimi ukrepi z...

Gospodarstvo / petek, 9. oktober 2020 / 16:18

Z inovacijami lažje do ciljev

V Domelu so nagradili inovativne sodelavce, ki so s predlogi izboljšav lani podjetju prihranili 528 tisoč evrov. Zlati nagrajenec je postal Jernej Trojar.

Bled / petek, 9. oktober 2020 / 16:16

Prostofer tudi na Bledu

Od prihodnjega ponedeljka dalje bo občanom Bleda na voljo storitev brezplačnega prevoza za starejše Prostofer, za prevoze pa se je že mogoče naročiti.

Šport / petek, 9. oktober 2020 / 16:15

Kranjski košarkarji poraženi iz Kopra

Kranj – V sredo se je s tekmo med Koprom Primorsko in ECE Triglav začelo tretje kolo v prvi SKL za moške. Primorci so z boljšo igro v zadnjih minutah tekme dobili obračun z rezultatom 77 : 70 in s...

Kamnik / petek, 9. oktober 2020 / 16:15

Zaradi prenove perona vlak ne bo vozil

Slovenske železnice bodo prenovile peronsko infrastrukturo na postaji Kamnik Graben, zaradi česar vlak od 10. oktobra do 29. novembra ne bo vozil do te končne postaje.