Z elektriko po mestnih opravkih

Test: Tazzari Zero

V mestnem prometnem vrvežu zmogljivost, pospeševanje in hitrost nimajo take veljave kot na odprtih cestah, zato pa je toliko bolj pomembno, da poti po vsakdanjih opravilih opravimo s čim nižjimi stroški in z avtomobilom, za katerega ne bo težko najti parkirnega prostora. Tako so razmišljali tudi pri italijanskem Tazzariju, ko so pred kratkim spravili na ceste majhen mestni električni avtomobil z zgovornim imenom Zero.

Zero s svojo dolžino, ki je opazno manjša od treh metrov, pravzaprav niti ne sodi med prave avtomobile, ampak med vozila, ki jim pri nas pravimo štirikolo. Kljub temu pa ima na in v sebi veliko tistega, kar imajo majhni mestni avtomobili. Atraktivna zunanjost plastične karoserije, ki je okrepljena z varnostno celico, na cesti privlači številne radovedne poglede, saj je avtomobilček precej nenavaden, še toliko bolj, ker ga poganja elektrika.

Potniška kabina je samo za dva, saj več prostora enostavno ni, glavnino tistega, kar je očem skrito, pa zasedejo litij-ionske baterije, ki poganjajo majhen trifazni asinhronski motor. Kljub majhnosti ima Zero spredaj in zadaj še nekaj malega prostora za prtljago, pod sprednjim pokrovom pa je tudi vtičnica za polnjenje baterij. Za celovito polnjenje povsem praznih baterij je potrebnih devet ur, potem pa je mogoče prepeljati do 140 kilometrov poti.

Voznik nima težkega dela, še največ moči rabi v rokah, da obrača majhen volan brez servoojačevalnika, vse ostalo naredi s pritiski na gumbe. Z gumbi izbere smer in način vožnje, ekološkega, mestnega, relacijskega ali športnega. Vsak program je označen s svojo barvo, v odvisnosti od priganjanja motorja, ki poganja zadnji kolesni par, pa je odvisno, kakšen bo dejanski doseg brez polnjenja.

Posebnega udobja v potniški kabini ni, saj je brez klimatske naprave, na voljo je le dvostopenjski ventilator z električnim gretjem, za zabavo skrbi radijski sprejemnik, za poskakovanje preko cestnih grbin pa precej togo vzmetenje. Nenazadnje se je treba sprijazniti še s ceno, ki brez državne podpore sega v višave, saj je za Zera treba odšteti kot za dokaj dober avtomobil srednjega razreda. Ampak upanje, da bo do tega električnega križanca, ki bo že kmalu nadgrajen z izboljšavami, mogoče kdaj priti za manj denarja, ostaja.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 2,880, š. 1,560, v. 1,425 m

Prostornina prtljažnika: 180 (30+50) l

Teža (prazno v./ dovoljena): 542/692 kg

Motor: električni, trifazni, asinhronski

Moč in navor: 15 kW, 150 Nm

Najvišja hitrost: 100 km/h

Največji doseg: 140 km

Maloprodajna cena: 22.800 EUR

Uvoznik: Auto Performance, Kamnik

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kamnik / torek, 17. maj 2016 / 13:13

Velika planina, velika pričakovanja

Velika planina je gotovo ena najlepših naravnih znamenitosti Slovenije, o tem ni dvoma. To še bolj kot domači obiskovalci ugotavljajo in potrjujejo tuji turisti z vsega sveta, ki se ne mor...

Objavljeno na isti dan


Mularija / četrtek, 30. september 2010 / 07:00

Otroška peresa

Mularija / četrtek, 30. september 2010 / 07:00

Odprli hišo Krice krace

V petek so v Kranju popoldne odprli hišo Krice krace. Odprtje je pospremil tudi dvodneven dan odprtih vrat. V petek so se na Glavnem trgu otroci spoznali z Mojco in Kaličopkom, imeli č...

Prosti čas / četrtek, 30. september 2010 / 07:00

Gorenjska Polka in majolka

Oddaja, namenjena ljubiteljem narodnozabavne glasbe, Polka in majolka, bo prihodnje leto praznovala peti rojstni dan, tokrat pa se je s svojo karavano ustavila tudi v Kranju.

Avtomobilizem / četrtek, 30. september 2010 / 07:00

Na kratko

Študijsko vozilo Opel Vivaro e-Concept Opel je na salonu gospodarskih vozil v Hannovru predstavil razvojni projekt Vivara e-Concept. Električni motor v Vivaru e-Conce...

Avtomobilizem / četrtek, 30. september 2010 / 07:00

Osvežena Vito in Viano

Pri Mercedes-Benzu so za letošnjo jesen pripravili osvežitev za lahki dostavnik Vito in potniško različico Viano. Oba imata rahlo spremenjeno podobo, vsi pogonski stroji zdaj ustrezajo okoljskim...