Borut Sajovic dvanajstič zapored na triatlonu jeklenih (Foto: Anka Bulovec, Denis Bozovičar, Gorazd Kavčič, osebni arhiv, Tina Dokl)

Županski kandidati in šport

Predstavljamo nekaj aktivnih županskih kandidatov v gorenjskih občinah - tokrat po športni plati. Večina jih kilometre nabira na kolesu in v teku, eden celo skače z mostu.

Sajovic dvanajstič na Jeklenih

Med najbolj športno aktivne županske kandidate zagotovo sodi Borut Sajovic, župan Tržiča in poslanec v Državnem zboru. Letos je že dvanajstič zapored nastopil na Triatlonu jeklenih v Bohinju, ki je ena najtežjih preizkušenj na sončni strani Alp. Z veslanjem, gorskim kolesarjenjem in gorskim tekom je opravil v času 3 ur 42 minut in 36 sekund. To pa še zdaleč ni njegova edina tekma v letu. Udeleži se rekreativnih tekmovanj v tržiški občini, zadnja leta pa je redno tudi na startu Ljubljanskega maratona na 21 kilometrov.

»Gre za tekmo samega s seboj, s kondicijo, pripravo, psiho, pa tudi z leti. Pri petih križih človek ne more več gledati samo na čas. Med tekmo pogledam tudi okoli sebe, opazujem naravo. Morda pa je to tudi izgovor, tolažba, ker mlajšim ne morem več slediti,« je po triatlonu jeklenih povedal Borut Sajovic. Kljub službenim obveznostim za rekreacijo najde čas vsaj dva do trikrat na teden. »Včasih grem na trening že pred službo ali pa zvečer, redno pa gremo skupaj z družino na daljšo rekreacijo ob koncu tedna. Človek si mora postaviti cilj, motiv, da, kljub temu da pride iz službe utrujen, nekaj časa nameni tudi rekreaciji, ki poleg družine daje moč, energijo za premagovanje vsakdanjih zadev,« pravi kot rekreativec, ki se s športom ukvarja že celo življenje: »Praktično ni bilo športa, v katerem se nisem preizkusil. Sedaj pa največ tečem in kolesarim. Razmišljam, da bi za čez zimo kupil trenažer, tako da bi zadnja dnevna poročila gledal s kolesa in ob tem zase naredil še nekaj koristnega.«

Petrič: bivši plavalec, ki najraje teče

Kot nekdanji vrhunski športnik je najbolj znan županski kandidat na letošnjih lokalnih volitvah Darjan Petrič, kandidat za župana Mestne občine Kranj. Magister organizacijskih znanosti je še vedno športno aktiven, a raje teče kot pa plava. V plavanju je bil 21-krat državni prvak v bivši skupni državi, bil je tretji na dveh evropskih prvenstvih in tretji na svetovnem prvenstvu. Udeležil se je treh olimpijskih iger. Danes ga ne spravite več v vodo, razen ob priložnostih, ki jih moramo šteti pod prav posebne. Zadnja taka je bila pred kratkim ob 60-letnici plavalnega kluba Triglav Kranj.

V vodo ga ne spravite več, ker pravi, da ne zna plavati počasi, hitro pa ne more, ker je starejši, kot je bil takrat, ko je bil v domačih bazenih skoraj nepremagljiv. To je sicer zelo pogosta »napaka« bivših vrhunskih športnikov, vendar je Darjan našel svoje zadovoljstvo v teku. Predvsem jutranjem teku, ki ga prakticira v najbolj zgodnjih urah. Najzgodnejša ura, ki jo izkoristi za tek, je štiri ali pet zjutraj in se zato se rad pohvali, da ob šestih pije že drugo kavo. Razlog za tak jutranji tek ni slab spanec, temveč želja po gibanju, rekreaciji, izkoristku časa, ko si ga vzameš samo zase, in seveda dolžnost do hišnega ljubljenca dalmatinca na štirih tačkah. Njegov jutranji tek je tek v boljši dan. Športu pa je Darjan hvaležen, ker ga je naučil delovne discipline, ciljne usmerjenosti, pozitivne tekmovalnosti, včasih s samim seboj včasih pa tudi z drugimi.

Gregorič največ na kolesu

Matjaž Gregorič je resno izjavil, da se bo, če postane župan Naklega, v službo vozil s kolesom. Razen v primeru dežja, je še dodal. Zasačili smo ga pri znanem kranjskem prodajalcu koles, medtem ko si je izbiral svojega novega karbonskega konjička. Dejal je, da gre s časom in razvojem tehnologije naprej, zato železna in aluminijasta kolesa ne pridejo več v poštev. V zimskem času ga boste redno srečavali v rekreacijskem centru, kjer poganja statično kolo ali pa s sodelavci igra badminton. Vemo, da na statičnem kolesu človek ne pride nikamor, zato lahko ugibamo, da se bo Matjaž na političnih cestah premikal varno in predvsem hitreje. Tekmovalnost ga ne zanima, razen če je izzvan, kar pa se ne dogaja prepogosto, pravi.

Ko so vremenski pogoji ugodnejši, je kolo njegov najpomembnejši športni rekvizit za vzdrževanje kondicije. Glede na to, da je eden najboljših avtomobilskih novinarjev, je kolo malce nenavadna izbira. Sodil bi, da ga zanimajo le udobni sedeži najnovejših avtomobilov, vendar, kot sam pravi, ga ni prevoznega sredstva čez kolo. In moramo mu verjeti, ker njegovih 1500 letošnjih prekolesarjenih kilometrov je hvale vreden podatek. Če je merilo za »resnega« rekreativca vsaj tri vadbe na teden, potem Matjaž spada v to kategorijo. Do kam bo šla njegova športna pot? V smehu pravi: »Do vsaj minus petnajst kilogramov, potem pa pospešim tempo.«

Ješe s kolesom po občini

Med športno aktivne županske kandidate sodi tudi Miha Ješe, kandidat za župana Škofje Loke. »V osnovnošolskih letih športno nisem bil aktiven, nato pa sem se vključil k tabornikom. Tekmovali smo v orientaciji in bili dvakrat republiški prvaki in enkrat državni podprvaki. Pri tabornikih sem bil v srednji šoli in v času študija na fakulteti,« je pojasnil Miha Ješe. Po taborniških letih je imel znova nekaj let športnega premora, zadnjih petnajst let pa je zelo aktiven.

»Dobrih petnajst let sem Lubnikar. Zadnjih šest let največ kolesarim, saj je to tudi kolenom prijazen šport. Občasno tečem na smučeh in plavam,« je povedal nekaj o svojih aktivnostih, za katere si čas vzame vsaj trikrat na teden. S kolesom je letos naredil dobrih tri tisoč kilometrov, prav tako tudi lani, predlani pa več, okrog pet tisoč. Pred štirimi leti je postavljal rekord do Naceta pod Lubnikom. S kolesom je zabeležil 189 vzponov, da bi dosegel cilj, 280 vzponov mu je preprečila poškodba. »Fizično vsak dan proti Lubniku ni bilo težko, psihično pač. Zakaj vsak dan s kolesom gor?« je povedal Ješe, ki si je za letošnji kolesarski cilj zadal prekolesariti vse kategorizirane ceste v občini Škofja Loka. Vseh je 415 kilometrov, prekolesaril jih je že 310. »S športom se ukvarjam za dobro počutje, da sem v naravi,« pravi Ješe, ki večino kilometrov naredi s treking kolesom, okrog 20 odstotkov pa s cestnim. Z njim bo v petek nastopil tudi na loških delavskih igrah, na kronometru v Hrastnici. Zadnja leta ga na tekmovanjih vidimo tudi na mali Franji.

Hobi Kepica so skoki v vodo

Verjetno najzanimivejši športni hobi med vsemi županskimi kandidati ima kandidat za župana Jesenic, 43-letni Egon Kepic. Ukvarja se namreč s skoki v vodo. Gre za skoke s skakalnic, stolpov in mostov v vodo, in to z višine od deset pa vse do 22 metrov. Kepic se udeležuje različnih tekmovanj, tako je že večkrat tekmoval v skokih z znamenitega mostu v Mostarju, na mariborskem Lentu, na Mostu na Soči, na Kanalu ob Soči ... In zakaj ravno skoki v vodo? »S tem športom sem se začel ukvarjati že kot otrok na domačem bazenu Ukova. Bistvo je verjetno adrenalin. Gre za premagovanje samega sebe, preizkušanje meja svojih zmožnosti. Če iskreno priznam – vsakega skoka s takšne višine te je vsaj malo strah ...«

Kepic je tudi sicer predan športu, vrsto let je igral badminton, za rekreacijo igra nogomet na travi v medobčinski veteranski ligi, ukvarja se s tekom in duatlonom. Njegov zadnji podvig je bilo sodelovanje v dobrodelni štafeti Vajnež–Pineta, v sklopu katere se je skupaj s prijatelji najprej povzpel na najvišji vrh jeseniške občine, nato pa odtekel štafetni tek z Jesenic do Pinete pri Novigradu. »Šport je del mojega življenja. Z njim ne ohranjam le fizične kondicije, čeprav z leti postaja zdravje vse pomembnejši dejavnik v življenju. Pomembno mi je tudi druženje pri športu, obenem pa s športno dejavnostjo pozabiš na vsakdanje skrbi,« je povzel bistvo svoje športne filozofije.

Čadež rekordno na gorskem maratonu

Kot navdušen rekreativec je poznan tudi Milan Čadež, kandidat za župana občine Gorenja vas–Poljane, ki to funkcijo opravlja že zadnji mandat, poleg tega je tudi poslanec DZ. Njegov glavni športni izziv zadnja leta je Gorski maraton štirih občin. Letos je 37,5 kilometra dolgo progo s 5300 m višinske razlike (2500 m vzponov in 2800 m spustov) premagal v 5 urah in 22 minutah.

»Ta tekma je bila letos moj glavni športni cilj. Dosegel sem osebni rekord, čeprav sem prvič tekel brez palic, kar se ni izkazalo kot dobra odločitev. S palicami mi gre hitreje. Rezultat je delo celega leta. Športno sem aktiven vsak drugi, tretji dan,« je povedal Milan Čadež, ki ga na rekreaciji lahko vidite že navsezgodaj zjutraj: »Vstal sem tudi že ob štirih zjutraj, da sem lahko trening naredil do službe. Ker gorski maraton traja nekaj ur, morajo biti treningi kar dolgi.« Športnih tekmovanj zanj za letos še ni konec. Najprej bo nastopil na kolesarskem vzponu na Blegoš, za konec sezone pa še na Miklavževem teku v Snoviku. Veliko treninga naredi tudi na kolesu. »Zadnja dva meseca največ kolesarim, in sicer z gorskim kolesom. Naredil sem dobrih tisoč kilometrov, vendar večinoma vzponov. Začrtal sem občinski kolesarski krog, ki bo najlepši, najatraktivnejši, najbolj razgleden. Predstavili ga bomo naslednje leto, dolg pa bo dobrih 70 km,« je pojasnil, za konec pa v smehu še dodal: »Že spomladi sem dejal, da največ delam na kondiciji, ker imam letos veliko tekem.«

Turno smučanje naj hobi Prevca

Poleg Čadeža je bil na Gorskem maratonu štirih občin tudi poslanec v DZ in župan Železnikov Mihael Prevc, ki znova kandidira za to funkcijo. Zahtevni gorski maraton je končal s časom 6 ur in 6 minut. »Letos sem še posebej zadovoljen, ker sem se udeležil gorskega maratona štirih občin. Ko prvič nastopiš, je cilj končati to zahtevno preizkušnjo, ko bom nastopil drugič, pa bo cilj izboljšati letošnji čas,« je povedal Mihael Prevc, ki smo ga v akciji videli tudi na teku na Ratitovec, kjer se je udeležil štafetne preizkušnje. Tekme so ga očitno kar potegnile, saj pravi, da se prihodnje leto želi udeležiti še kakšnega gorskega teka več. Poleg tega poleti tudi kolesari. Ob vseh službenih obveznostih in ob številčni družini čas za rekreacijo najde vsak drugi ali tretji dan. Njegova klasična tura je s kolesom od doma čez Jelovico, nato pa peš do Ratitovca.

Prevc je v športu že od mladih let. Glede na to, da prihaja iz Dražgoš, ne čudi, da je v osnovni šoli treniral tek na smučeh, tako kot številni v tem kraju. Njihov trener je bil znani Gašper Kordež iz Kranja, iz njihovih vrst pa je prišel tudi olimpijec Maks Jelenc. »Tek na smučeh je bil moj šport do konca osnovne šole, potem pa sem se že začel ukvarjati z alpinizmom. Seznanil sem se tudi z adrenalinskimi športi. V 80. sem letel z zmajem, leta 1990 pa sem začel leteti z jadralnim padalom. S tem športom se aktivno ukvarjata moja sinova. Jaz se športu sedaj posvečam v rekreativnem smislu. Najbolj uživam v turnem smučanju, ki je zame najlepši hobi. S prijatelji obredemo praktično vse klasične turne smuke pri nas in tudi čez mejo,« je še dejal.

Žerjav celo reprezentančni trener

Tek na smučeh je bil dolga leta tudi šport župana občine Kranjska Gora Jureta Žerjava, ki prav tako vnovič kandidira za župansko funkcijo. Športno je aktiven celo življenje. Kot osnovnošolec je v glavnem smučal, igral košarko in rokomet. V srednji šoli je začel aktivno trenirati tek na smučeh, kariero pa počasi zaključil v času študija na Fakulteti za šport. Posvetil se je trenerskemu delu, in sicer poklicno. »Bil sem trener smučarskih tekačev, najprej v klubu, od leta 1987 do 1993 pa tudi v reprezentanci,« je pojasnil Jure Žerjav, ki je bolj ponosen na svoje trenerske kot na tekmovalne dosežke. Pa tudi slednji niso izostali. S štafeto kranjskogorskega kluba je bil leta 1980 mladinski državni prvak nekdanje Jugoslavije. Po koncu trenerske poti je začel delati kot profesor športne vzgoje na Gimnaziji Jesenice. Šport je pri njem še vedno pomemben del. »Aktiven sem toliko, kolikor mi čas dopušča. Želel bi si, da bi bil več. Pozimi sem največ na tekaških smučeh, poleti pa na kolesu. Prosti čas skušam izkoristiti za rekreacijo v družbi družine. Hodimo v hribe in kolesarimo. Letošnji dopust smo preživeli na kolesu. V enem tednu smo s prtljago na kolesu prekolesarili nemški del Donave. To je 650 kilometrov,« je povedal Žerjav. Kljub temu da kondicijo ima, pa se rekreativnih tekmovanj ne udeležuje: »Tekmovalne ambicije sem izživel v času, ko sem treniral tek na smučeh.«

Slovenija / sobota, 17. maj 2014 / 09:21

Profesionalni in predani, ne glede na krizo

V Vojašnici Petra Petriča v Kranju je bila osrednja slovesnost ob dnevu Slovenske vojske. »Morala v Slovenski vojski ni odvisna od materialnih dobrih, čeprav si ne delam utvar, da to ni pomembno,« je...

Prosti čas / ponedeljek, 2. maj 2011 / 07:00

Arhibald Arhibaldovich je osvojil Glasbo z drugega planeta

Slovenski del sedaj že uveljavljenega Mars festivala 2011 bo potekal čez slab mesec na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani.

Škofja Loka / ponedeljek, 2. maj 2011 / 07:00

Prve pol ure brezplačno parkiranje

Škofja Loka - Pred škofjeloško upravno enoto bo poslej mogoče prve pol ure parkirati brezplačno. To novost so uvedli 21. aprila. Kdor parkira več kot pol ure, pa bo moral za vsak...

Radovljica / ponedeljek, 2. maj 2011 / 07:00

Dotrajani vodovodi iz azbestnih cevi

V radovljiški občini je v javnem vodovodnem omrežju še skoraj četrtina azbestnih cevi.

Žirovnica / ponedeljek, 2. maj 2011 / 07:00

Lani prihodkov več od načrtovanega

Žirovnica - Žirovniški občinski svetniki so na zadnji seji sprejeli zaključni račun lanskega proračuna. Prihodki so znašali 4,4 milijona evrov, kar je pet odstotkov več od načrto...

Kranj / ponedeljek, 2. maj 2011 / 07:00

Veliko pohodnikov prijateljstva in spomina

Kranj - Združenje borcev za vrednote NOB Kranj je ob 27. aprilu pripravilo pohod prijateljstva in spomina Udin boršt 2011. Letošnjega pohoda, že osemnajstega po vrsti se je udele...