Maja Šušteršič med pisanjem dopustniških utrinkov na Podreči. Ob njej stoji njen mož Franci, s katerim sta dva tedna spoznavala lepote Posočja. (Foto: Aleks Draksler)

Planina Razor, Matajur (6)

Zvečer smo že naredili načrt za naslednji dan in tako smo Milena, Franci in jaz v soboto zjutraj krenili na planino Razor (1315 m). Ker smo bolj turisti kot izkušeni planinci, smo izbrali lažjo pot. Z avtom smo se pripeljali do Ljubinja pri Tolminu in se po ozki cesti povzpeli do planine Lom. Zelo lahka makadamska cesta nas je vodila mimo planine Kuk. Tu pasejo krave in iz mleka pridelujejo sir ter zelo dobro sladko skuto. Skuto smo si kar rezervirali, da jo bomo kupili na povratku, ker jim sproti poide.

Do planine Razor smo imeli dobro uro hoda po dobro označeni poti. Da planinci ne bi »omagali«, imajo v planinskem domu dobro kuharico. Mi smo si privoščili kislo mleko, žgance in sirove štruklje. Naredili smo kratek sprehod okoli doma, posneli nekaj fotografij in se počasi vrnili v dolino. Vmes smo naredili postanek na planini Kuk in kupili sladko planinsko skuto. Jaz take skute še nikoli prej nisem jedla in povem vam: »Še angelčki bi jo jedli!« Potem smo zares počasi šli naprej, ker so moji planinski čevlji nepričakovano izgubili podplate. Na ta račun smo zbijali šale še kakšen dan potem. Pozno popoldne smo se mi trije in Dragan odpravili v vas Kambreško, ki je le nekaj kilometrov nad Ročinjem. Obiskali smo Draganova znanca, zakonca Jožico Strgar in Ivana Cotiča, ki imata skupen konjiček. Živita namreč v hiši, ki ji pravijo Lukčeva hiša. Je etnološki muzej, ki predstavlja dom spominov in zgodovine vseh prebivalcev krajevne skupnosti Kambreško. V njej sta uredila etnološko zbirko, zbirko fotografij in zbirko predmetov iz prve svetovne vojne, tehnično zbirko orodij in »Lukčevo kuhinjo z ognjiščem«, ki je bila leta 1999 razglašena za kulturni spomenik lokalnega pomena. Lepo sta nas postregla s slanino, polento in dobrim vinom.

Čeprav je bila naslednji dan nedelja, smo vstali zgodaj, ker smo se prejšnji večer z Jožico in Ivanom dogovorili, da se bomo skupaj povzpeli na Matajur (1642 m), na katerem sta se Kambrežana lani po dolgih letih življenja na koruzi poročila. Ob šestih smo že parkirali blizu njunega doma. Nisem vedela, da se da na Matajur priti tudi po zelo lahki poti, ki traja samo pol ure. Skupaj smo se pripeljali prek Srednjega in Livka do italijanske koče na italijanski strani Matajurja, kjer je bilo že kar nekaj avtov. Pot navkreber ni preveč strma, je pa sončna. Lahko jo mahneš naravnost na vrh, mi pa smo zaradi družbe malo naprej na odcepu zavili levo proti slovenski koči Dom na Matajurju.

Zanimivosti / sreda, 14. maj 2008 / 07:00

Mažorete tudi v Komendi

Komenda - Občinske in druge prireditve v občini Komenda bodo v bodoče namesto godbe, ki je v Komendi še nimajo, pogosto popestrile mlade mažorete, saj od konca lanskega leta v ob...

Kamnik / sreda, 27. julij 2011 / 07:00

Spomin ob 70. obletnici upora na Kamniškem

Kamnik - Člani območnega združenja borcev in udeležencev NOB Kamnik so minulo soboto ob spomeniku pri Titanovi brvi pripravili slovesnost v spomin na 70-letnico začetka upora pro...

Slovenija / sreda, 27. julij 2011 / 07:00

Brez obvestila o nakazani pokojnini

Ljubljana - Upokojenci, ki jim zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje nakazuje pokojnino na bančni račun, bodo v prihodnje prejemali obvestilo o nakazilu le še v primerih...

Kronika / sreda, 27. julij 2011 / 07:00

Planinko napadli kravi

Kranjska Gora - Kranjskogorski reševalci so morali v četrtek dopoldne pomagati 48-letni planinki, ki so jo na poti na Krnico napadle krave. Z možem in psom, ki je bil na povodcu,...

Zagorelo zaradi napake na napeljavi

Podjelje - Požar, ki je prejšnji teden uničil hlev in stanovanjsko hišo v Podjelju v občini Bohinj, sta po ugotovitvah kriminalistične komisije zanetila pregretje luči in napaka...

Kronika / sreda, 27. julij 2011 / 07:00

Nesreče

Vinjen voznik trčil v otroka Begunje - V petek popoldne je v Begunjah štiridesetletni voznik kombija zaradi neprilagojene hitrosti trčil v nasproti vo...