Mojstrstvo malega velikana

Test: Fiat Qubo 1.3 Multijet Elegant

Kako iz manj narediti več, ceneje in bolje, je eno od osrednjih vprašanj, ki se zastavljajo v finančno in gospodarsko neprijaznih časih tudi pri nakupu avtomobila. Zato so v prednosti tisti avtomobilski proizvajalci, ki so že pred gospodarsko krizo imeli pripravljene odgovore, kakršni so trojčki že prekaljene naveze med italijanskim Fiatom in francoskim PSA Peugeot Citroënom. Italijani ne bi bili Italijani, če za svojega Quba ne bi pripravili nastopaškega videza z odbijači, obarvanimi enako kot vsa karoserija, in z bahavimi strešnimi nosilci prtljažnika, ki poskrbijo, da je avtomobil še zlasti v živahnih barvnih tonih videti res atraktivno. Ampak vse to gre skupaj le z najbogatejšim nivojem opreme, ki seveda pomeni tudi dokaj krepko doplačilo. V notranjosti si razen solidnih prednjih sedežev in precej pokončne zadnje klopi oblikovalci niso izmislili nič posebnega. Plastika armaturne plošče je sicer trda, a nič škripajoča, merilniki in informacijski zaslon vozniku postrežejo z vsemi nujnimi informacijami, dodan je še dobro delujoč sistem za prostoročno telefoniranje in priključek za zunanje nosilce zvoka. Prtljažni prostor se od osnovnih 356 poveča do 864 litrov, ob čemer ne gre zanemariti dejstva, da je skupna dolžina nekaj centimetrov manj od štirih metrov. Dostop do zadnjega dela potniške kabine odpirajo drsna vrata na obeh bokih, za njimi sta na obeh straneh nameščeni nagajivo oblikovani okni, monotonost pločevine dvižnih prtljažnih vrat pa razbija zajetna plastična letev. Bolj prepričljiv od dveh razpoložljivih motorjev je 1,3-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je kljub skromni moči na papirju, v praksi kar dobro kos avtomobilu z ne ravno najnižjo težo in dokaj neugodno aerodinamiko. Motor sicer ni vzorno tiho, a k hrupu v kabini pri višjih hitrostih pripomorejo tudi zračni tokovi.

Žal se malček tudi sicer ne more pohvaliti s posebnim voznim udobjem, kajti v slogu varčevalnih ukrepov so konstrukcijske razlike med podvozjem tovorne in potniške izvedbe premajhne, da bi lahko preprečile neprijetno poskakovanje preko kratkih cestnih grbin; zato ni izključeno, da kakšnemu otroku na zadnjem sedežu postane slabo.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1248 ccm

Največja moč pri v/min: 55 kW/75 KM

Najvišja hitrost: 155 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,9/ 3,9/ 4,6 l/100 km

Maloprodajna cena: 15.500 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kultura / nedelja, 19. maj 2019 / 11:08

Kulturna in družabna središča

Mednarodni muzejski dan, ki smo ga obeležili včeraj, se je letos posvečal temi Muzeji kot kulturna središča: Prihodnost tradicije. Muzeji so ga zaznamovali s prostim vstopom in številnimi...

Objavljeno na isti dan


Kronika / torek, 1. april 2008 / 07:00

Trije mrtvi v trčenju pri Mercatorju

Huda prometna nesreča v bližini nakupovalnega centra Mercator v Kranju je v torek popoldne terjala tri življenja.

Slovenija / torek, 1. april 2008 / 07:00

Sprejeli novelo šolskega zakona

Ljubljana - Poslanci so na marčnem zasedanju sprejeli novelo zakona o financiranju vzgoje in izobraževanja, za katero je konec lanskega leta državni svet sprejel veto. Sedaj je š...

Medvode / torek, 1. april 2008 / 07:00

Nov trgovski center

Medvode - Kot vse kaže, bodo nov trgovski center začeli graditi tudi v Medvodah. Po za zdaj še neuradnih informacijah naj bi center zrasel na Jeprci, graditi pa naj bi ga začeli...

Kamnik / torek, 1. april 2008 / 07:00

Maistru se je poklonil predsednik države

Kamnik - V petek, 29. marca, na rojstni dan generala Rudolfa Maistra in občinski praznik, ki ga Kamničani praznujejo na ta dan, je Kamnik obiskal tudi predsednik države Danilo Tü...

Avtomobilizem / torek, 1. april 2008 / 07:00

Peugeot 4007 in Citroën C-crosser iz Evrope

Francoski koncern PSA Peugeot Citroën se je s poslovnim partnerjem Mitsubishi Motors Corporation (MMC) odločil o preselitvi proizvodnje Peugeota 4007 in Citroëna C-crosserja v Evropo. Trenutno MM...