Odgovor Ministrstva za promet glede poljanske obvoznice

Poljanska obvoznica Škofja Loka - odgovor na pobudo za oceno možnosti in posledic spremembe projektnih rešitev v območju krožišča 2

Spoštovani!

 

Glede na vašo pobudo in zahtevo civilne iniciative »Suha in Sorška cesta« smo preverili kakšne so možnosti in posledice spremembe projektnih rešitev na območju križišča 2.

 

Pobuda se nanaša na ukinitev krožišča 2 in izvedbo izvennivojskega križanja projektirane poljanske obvoznice Škofja Loka z lokalno cesto v Suhi ter zagotoviti dostop do čistilne naprave in zemljišč. Obseg del obravnava tudi reševanje stanja mostu čez Sušico.

 

Predlagano spremembo smo proučili s projektno-tehničnega vidika in vidika izvedbe upravnih postopkov ter podajamo naslednje ugotovitve.

 

1.1. Pravne podlage

 

Odlok o lokacijskem načrtu za izgradnjo Poljanske obvoznice Škofja Loka R1-210/1078 in R1-210/1110 (Ur. l. RS, št. 48/02) – Odlok priloga 1 je na 23. seji dne 18.4.2002 sprejel Občinski svet Občine Škofja Loka (sklep OS priloga 2) na podlagi Zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86, 43/89 in Uradni list RS, št. 26/90, 18/93, 47/93, 71/93, 29/95, 44/97 in 9/01) ter na podlagi 18. in 98. člena Statuta Občine Škofja Loka (Ur.l. RS, št. 37/95), objavljen pa je bil v Uradnem listu RS, št. 48/2002. Odlok je bil sprejet v skladu z Zakonom o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86, 43/89 in Uradni list RS, št. 26/90, 18/93, 47/93, 44/97).

 

1.2. Postopek sprejema prostorskih aktov

 

Obravnava in sprejem sprememb in dopolnitev dolgoročnega in srednjeročnega plana in odloka o lokacijskem načrtu sta potekala ločeno in sicer tako, da je bil predlog odloka o dolgoročnem planu obravnavan in tudi sprejet pred predlogom odloka o lokacijskem načrtu.

 

Obravnavana prostorska dokumenta sta bila zasnovana na podlagi temeljitih strokovnih preveritev tako glede urbanistične in krajinske zasnove kot tudi glede varovanja objektov kulturne dediščine.

 

Občina Škofja Loka je pridobila za potrebe sprememb in dopolnitev dolgoročnega in srednjeročnega plana občine, katere so se nanašale na lokacijski načrt za Poljansko obvoznico, pozitivno mnenje pristojnih organov, organizacij in skupnosti, predpisanih z zakoni. Občinski svet je na 2. seji, dne 4. 2. 1999 sprejel Odlok o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega plana občine Škofja Loka za obdobje 1986-2000 in prostorskih sestavin srednjeročnega plana občine Škofja Loka za obdobje 1986-1990 za območje Občine Škofja Loka ter bil objavljen v Uradnem listu RS, št. 13/99, dne 5. 3. 1999.

 

· Skladno z določbami 34. člena Zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Ur. l. SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86, 43/89, Ur. l. RS, št. 26/90, 3/91, 18/93, 47/93, 71/93, 29/95, 44/97 - v nadaljevanju ZUN) je sledil program priprave prostorskega izvedbenega akta (za lokacijski načrt Regionalne ceste R1-210/1110, Ur. l. RS, 17/1999). Program priprave je bil sprejet na 2. seji Občinskega sveta, dne 4. 2. 1999 in objavljen v Uradnem listu RS, št. 17/1999 z dne 24. 3. 1999, skladno s 34. členom ZUN

 

· Zbiranje pogojev nosilcev urejanja prostora in KS

 

· Postopek javne razgrnitve in javne obravnave izpodbijanih aktov je potekal v skladu z določbami 37. do 39. člena ZUN. V času javne razgrnitve, ki je potekala 30 dni (od 20. 5. 2000), je bila dne 5. 6. 2000 organizirana javna razprava z namenom seznaniti prebivalce z načrtovanimi posegi v njihovo okolje. Po sklepu o javni razgrnitvi je bilo gradivo javno razgrnjeno v prostorih Občine Škofja Loka ter v krajevnih skupnostih Trata, Kamnitnik, Škofja Loka mesto in Zminec.

 

· Stališča do pripomb so bila potrjena na 13. redni seji Občinskega sveta dne 16. 11. 2000 (stališča in sklep OS).

 

· Pridobitev soglasij k osnutku lokacijskega načrta

 

· Sprejem lokacijskega načrta z odlokom na 23. seji Občinskega sveta dne 18. 4. 2002; Odlok je bil objavljen v Uradnem listu RS, št. 48/2002

 

Vsi sprejeti dokumenti so bili obravnavani in sprejeti na občinskem svetu občine Škofja Loka, s seznanitvijo in soglasjem Ministrstva za promet, Direkcija RS za ceste.

 

Na ustni obravnavi je bila podana pripomba (g. Bojan Luskovec), da v križišču na Suhi vidi potrebo po podhodu za kolesarje in pešce. Odgovor v stališčih do pripomb, ki jih je potrdil Občinski svet Občine Škofja Loka je bil, da je predvideno križišče na Suhi opremljeno z odgovarjajočimi ureditvenimi elementi za prehod peš in kolesarskega prometa preko priključnih krakov. Na Suški cesti bi bilo mogoče urediti dodatni izvennivojski prehod za tovrstni promet pod obvoznico (na obstoječi most čez Sušico), kot je predlagano v pripombi te točke. V projektni nalogi ta dodatni podhod ni bil predviden in ni bil v programu izgradnje ceste (količina peš in kolesarskega prometa v tej smeri na Suhi ni bila tolikšna, da bi bil upravičen dodatni podhod v ta namen).

 

V času javne razgrnitve osnutka lokacijskega načrta (16. 6. 2000), je pisno pripombo oz. zahtevo podala še Krajevna skupnost Trata, da se križišče opremi z ureditvijo izvennivojskega prehoda za peš in kolesarski promet, kar je bilo vneseno v 11. člen odloka o lokacijskem načrtu.

 

Iz navedenih dokumentov sledi, da so posamezniki in krajevna skupnost zahtevali izvedbo podhoda za pešce in kolesarje. Pripombe na obliko križišča oz. zahteve za ukinitev križišča niso bile podane. Občinski svet Občine Škofja Loka je na 13. redni seji dne 16. 11. 2000 podal zahtevo za izvedbo podhoda za pešce in kolesarje v območju predmetnega krožišča.

 

Na podlagi navedenega ugotavljamo, da so rešitve v veljavnem prostorskem aktu skladne s podanimi stališči krajanov in takratne krajevne skupnosti občine Škofja Loka.

 

1.3. Vsebina lokacijskega načrta

 

V Odloku o lokacijskem načrtu za izgradnjo Poljanske obvoznice Škofja Loka R1-210/1078 in R1-210/1110 (Ur. l. RS, št. 48/02) je zapisano:

 

11. člen

 

Sistem in oblika v členu 10. navedenih priključkov (križišč):

 

KRIŽIŠČE 2 (s Suško cesti), km 0,520 - Križišče je krožno s petimi priključnimi kraki. Peti krak je dovozna cesta do centralne čistilne naprave v Suhi. Križišče je opremljeno z ureditvijo izven nivojskega prehoda za peš in kolesarski promet.

 

36. člen

 

Tolerance gabaritov in elementov ter namembnosti objektov, prometno–tehničnih naprav in komunalnega urejanja, ki jih z lokacijskim ali gradbenim dovoljenjem lahko dopusti upravni organ so lahko znotraj meja območja lokacijskega načrta, opredeljenega v 7. členu, če se v nadaljnjem podrobnejšem proučevanju geoloških, hidroloških in drugih razmer najdejo rešitve, ki so primernejše s prometno tehničnega in okoljevarstvenega vidika od podanih rešitev v lokacijskem načrtu.

 

Kolikor zgoraj navedene spremembe in odstopanja segajo v zemljišča izven ureditvenega območja določenega v 7. členu, je potrebno izdelati strokovno gradivo, potrjeno s strani investitorja, Občine Škofja Loka ter prizadetih lastnikov zemljišč.

 

Predlagana rešitev izvennivojskega križanja lokalne ceste s projektirano obvoznico je možno umestiti znotraj območja lokacijskega načrta, vendar pa zaradi nedvoumno zapisanega 11. člena (izvedba krožnega križišča) taka rešitev, po mnenju pristojnih organov, pomeni bistveno odstopanje od vsebin tega člena in je izvedljiva le s spremembo lokacijskega načrta. Za tako spremembo LN je treba izvesti enak postopek (seveda samo za dotično območje) kot za sprejem novega prostorska akta, vsekakor pa ponovno javno razgrnitev. Glede na sedaj veljavno zakonodajo bo treba pridobiti mnenje MOP, sektorja za okolje glede celovite presoje vplivov na okolje.

 

1.4. Postopek izdelave projektne dokumentacije in pridobitev GD

 

Na lokacijski načrt, ter projektno dokumentacijo PGD, PZI so pridobljena pozitivna mnenja pristojnih organov, organizacij in lokalne skupnosti. Zemljišča na celotni trasi ceste, razen spornega, so v lasti RS. Projektna dokumentacija PGD/PZI je zaključena v celoti. Opravljena je revizija projektne dokumentacije skladno z ZGO-1. Na Pravni enoti je vložena zahteva za izdajo gradbenega dovoljenja za izvedbo navedenega krožišča s vsemi spremljajočimi ureditvami.

 

Vkolikor bi se spreminjale projektne rešitve, bi morali zaradi zahtev ZGO -1 opraviti ponovno revizijo projekta in pridobiti nova soglasja tistih nosilcev urejanja prostora, ki bi jih projektna rešitev tangirala (Ministrstvo za okolje in prostor - področje voda in varstvo narave).

 

Vlogo za gradbeno dovoljenje bi morali umakniti in vložiti drugo vlogo po novi zakonodaji.

 

1.5. Finančne posledice

 

Sredstva EU so bila odobrena na osnovi obstoječe dokumentacije, zato bi bilo potrebno izdelati spremembo vlogo in pridobiti novo Odločbo organa upravljanja o dodelitvi EU sredstev.

 

Ker so gradbena dela za 1. fazo že v celoti z javnim razpisom oddana in se že izvajajo bi morali ugotoviti tudi odstopanja od pogodbe in z izbranim izvajalcem del podpisati aneks z verjetnimi finančnimi posledicami (podpisovanje takih aneksov pa postavlja pod vprašaj tudi upravičenost do EU sredstev).

 

ZAKLJUČEK

 

Ocenjujemo, da je želja po spremenjeni rešitvi posledica dejstva, da še nismo uspeli pridobiti zemljišča g. Hartmana, ne pa zaradi slabih projektnih rešitev. Zavedamo se, da je od sprejema lokacijskega načrta preteklo 8 let in da bi bile danes prav gotovo kakšne rešitve drugačne, tako zaradi novih razmer v prostoru kakor tudi zaradi novih predpisov (prometni režim v Škofja Loki, novi prostorski akti Občine Škofja Loka, drugačni pogledi krajanov).

 

Ugotavljamo, da bi spremembe tehnične rešitve vplivale na vse sprejete prostorske in izvedbene akte skupaj z vsemi finančnimi posledicami (izdelava projektne dokumentacije, okoljskih študij, sprememba gradbene pogodbe) pri čemer pa nimamo zagotovila, da bi s tako rešitvijo eliminirali glavni problem s katerim se soočamo pri gradnji obvoznice, to je strinjanje oziroma pridobitev zemljišč gospoda Hartmana.

 

Lep pozdrav.

Irena Zore Willenpart,

univ. dipl. inž. grad.,

sekretarka

 

Mag. Gregor Ficko,

univ. dipl. inž. grad,

direktor

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / nedelja, 19. maj 2019 / 10:59

Zahvalili so se ji z zlatim znakom

Kranjčanka mag. Erika Povšnar je prejela najvišje priznanje, to je zlati znak Zbornice zdravstvene in babiške nege Slovenije – Zveze strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnik...

Objavljeno na isti dan


Kranj / sobota, 6. februar 2010 / 07:00

Potrebujemo zakon o odgovornem lastništvu psov

Kranj - Po dogodku v Ljubljani, ko so se trije psi pasme bulmastif, od teh sta bila dva vpletena v napad leta 2006 na 36-letnega Tržičana, spravili na svojega lastnika in se je n...

Zanimivosti / sobota, 6. februar 2010 / 07:00

Gospod s polmetrsko brado

Medvoščanu Borisu Primožiču so na srečanju bradačev že šestič izmerili najdaljšo brado. V življenju se je obril le trikrat, njegova brada pa je dolga skoraj pol metra. Zjutraj ko vstane, jo najprej ra...

Kronika / sobota, 6. februar 2010 / 07:00

Z nožem zamahnil proti policistu

Kar šest policistov je v sredo na kranjsko sodišče prisilno privedlo 68-letnega Kranjčana, ki se je pred časom z nožem spravil na njihovega kolega. "Banda boljševistična," je vse skupaj komentiral obt...

Prosti čas / sobota, 6. februar 2010 / 07:00

Nasveti iz samostanske celice

»Hčerka je dopolnila petnajsto leto. Na vsak način hoče postati oziroma biti vegetarijanka, in odkar jo je obsedla ta ideja, zares ni več miru pri hiši. Ko kuham, me ozmerja za 'morilko' in z...

Kultura / sobota, 6. februar 2010 / 07:00

Najboljši citrarji na državno

V Glasbeni šoli Jesenice so uspešno izvedli regijsko tekmovanje mladih citrarjev.