Še vedno jeza zaradi dimnikarjev
Čeprav Dimnikarstvo Dovrtel iz Kranja strankam še vedno zaračunava visoke zneske za stroške prevoza, ga tržna inšpekcija ne more kaznovati.
Kranj - Če smo pred mesecem dni poročali o jeznem bralcu iz Besnice, ki mu je Dimnikarsko podjetje Dovrtel za redni pregled kurilne naprave zaračunalo dvanajst evrov stroškov prevoza (za okoli deset kilometrov) oz. več kot dvakrat toliko kot leto pred tem, pa je pred dnevi občanko iz Čirč, ki so od Kranja oddaljene le tri kilometre, na dimnikarjevem računu presenetilo kar 33 evrov za stroške prevoza. »Šlo je za prvi pregled nove kurilne naprave, za kar smo plačali skoraj petdeset evrov, od tega je delo stalo le dobrih 15 evrov,« se je čudila.
Poročali smo že, da je po mnenju okoljskega ministrstva zaračunavanje dimnikarjevega stroška prevoza do strank neupravičeno in ga stranke tudi niso dolžne plačati (razen v izjemnih primerih), a v Dimnikarstvu Dovrtel še naprej vztrajajo, da je takšen obračun skladen z na novo sprejetim vladnim cenikom dimnikarskih storitev. Ne glede na oddaljenost tako strankam zaračunavajo dvanajst evrov stroškov prevoza (v primeru večstanovanjskih objektov sedem), ob prvem pregledu novih kurilnih naprav pa 33 evrov z vštetim DDV-jem. »Stranke so pred uvedbo novega cenika za prvi pregled kurilnih naprav plačale okoli osemdeset evrov, zdaj jih vključno s kilometrino to stane občutno manj. Komunalne in vse druge storitve se dražijo, zato ne vem, po kateri logiki se dimnikarske storitve v teh časih lahko cenijo,« se sprašuje direktor Simon Dovrtel in dodaja, da je način obračunavanja dimnikarskih storitev po času (0,48 evra na minuto z DDV-jem) nedopusten, prav tako pa tudi diskriminatoren do uporabnikov, ki za iste storitve plačujejo različno. »Gre za obvezno gospodarsko javno službo. S trenutnim stanjem ni nihče zadovoljen – ne dimnikarji ne uporabniki storitev,« ugotavlja Dovrtel, ki vsak dan prejme nekaj pritožb v zvezi z obračunavanjem potnih stroškov. »Večina nas na koncu razume, ko jim pojasnimo, zakaj je to potrebno, le redki nočejo plačati kilometrine,« je še dejal in dodal, da bi jih – če bi s tem kršili zakonodajo – tržni inšpektorat že davno oglobil.
A kot je pojasnila glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić, lahko inšpektorat globo izreče le, če koncesionar ni upošteval cene dimnikarske storitve: »Če je neupravičeno zaračunal strošek prevoza, pa možnosti ukrepanja nimamo, saj v tem primeru ne gre za dimnikarsko storitev. Na nemožnost ukrepanja v takem primeru smo že opozorili pristojno ministrstvo, ki je že pristopilo k spremembam predpisov s področja dimnikarske službe.« Zoper Dimnikarstvo Dovrtel so prejeli deset prijav, osem zaradi stroška prevoza. »Vprašanje neupravičenega zaračunavanja ni urejeno niti v drugi potrošniški zakonodaji, pač pa je reševanje sporov zaradi tega prepuščeno pogodbenim strankam po pravilih obligacijskega zakonika. Uporabniki, ki so že plačali znesek prevoza, se morajo s koncesionarji sporazumno dogovoriti o vračilu zneska ali pa svoje pravice uveljavljati prek sodišča,« je še dodala Grlićeva.
Zaradi velikega števila prijav zoper Dimnikarstvo Dovrtel v zadnjem času bodo na okoljskem ministrstvu v okviru strokovnega nadzora nad tem koncesionarjem preverili tudi zaračunavanje dimnikarskih storitev. Dodali so, da se je minister Roko Žarnić v začetku marca sestal s predstavniki izvajalcev dimnikarske službe ter obrtne in gospodarske zbornice Slovenije. »Sestanek je potekal pri predsedniku vlade. Dogovorili so se za poskus utrditve koncesijskega sistema do naslednje kurilne sezone in za spremembo obstoječega pravilnika. V tem okviru je bil sprejet dogovor, da bo ministrstvo pripravilo spremembo veljavnega cenika v tistih točkah, ki so povzročale največ nejasnosti med uporabniki in izvajalci storitev. Če navedeni ukrepi ne bi dosegli zadovoljivih učinkov na terenu, bo ministrstvo za ureditev tega področja pripravilo intervencijski zakon o dimnikarski dejavnosti,« so pojasnili na okoljskem ministrstvu.