Nova francoska kulinarika

Test: Renault Scenic 1.4 TCe 130 dynamique in Renault Grand Scenic 1.9 dCi 130 privilege

Enoprostorski avtomobili v spodnjem srednjem razredu so še vedno ena najbolj modnih kategorij v svetu štirih koles. Odlikujejo se po uporabnosti, prostornosti, prilagodljivosti in nenazadnje lahko tudi z oblikovno eleganco.

Pri Renaultu so pred poldrugim desetletjem zaorali ledino s prvo generacijo Scenica, ki je bil takrat še polnopravni član družine Megane, nato pa zgodbo o uspehu najprej ponovili s kozmetično prenovo in slednjič še s tretjo generacijo najuspešnejšega razrednega predstavnika. Pri Renaultu so se tudi pri novi generaciji držali izkušenj, ki so jih nabrali z dolgoletno kilometrino, in običajno ter podaljšano izvedbo enoprostorca prilagodili novim časom.

Po dolžini oba avtomobila ustrezata razredni definiciji, že njuna zunanjost pa dovolj nakazuje vse razlike. Običajni Scenic je z na novo zlikano zunanjostjo privlačnejši od predhodnika in hkrati usklajen z novo Renaultovo celostno podobo, še vedno pa se bodo vsi težko sprijaznili s topim nosom, nevpadljivimi bočnimi linijami in morda celo preveč izrazitimi zadnjimi lučmi. Še kakšen bolj namrgoden pogled bi si lahko prislužil Grand Scenic, ki je s podaljšanim zadkom izgubil nekaj skladnosti.

Ampak pri tovrstnih avtomobilih je bolj pomembna notranjost. Pri Scenicu bi glede na Renaultove izkušnje pričakovali več vizionarstva glede zlaganja zadnjih sedežev, saj so Renaultovi notranji arhitekti očitno spregledali, da bi bilo zadnje sedeže bolje zložiti v dno, kot jih odstranjevati iz kabine, še posebej to velja za sedemsedežni Grand Scenic, kjer je prtljažnik zaradi dveh dodatnih sedežev nekoliko manjši od pričakovanj.

Všečnost notranjega oblikovanja je stvar okusa uporabnikov. Notranji arhitekti so se držali tradicije in zato imata oba avtomobila digitalizirano armaturno ploščo z občutno boljšo grafiko kot pri predhodniku. Dodano vrednost predstavlja doplačilni navigacijski sistem TomTom, ki mu v nekoliko odročnejših slovenskih območjih zmanjkuje kartografske podlage, sicer pa zna brati tudi obcestne prometne znake. Pri Renaultu so Scenicu med drugim namenili novo generacijo bencinskega štirivaljnika, ki s podporo turbinskega polnilnika nudi več navora in moči pri manjši prostornini; zmogljivost 1,4-litrskega motorja je s svojo elastičnostjo vozniku v veselje, razen ko je zaradi bencinske potratnosti pogosteje treba na bencinsko črpalko. Glede tega je občutno bolj prizanesljiv 1,9-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je dobro uravnotežen z voznimi lastnostmi Grand Scenica. Dobro razporejen navor omogoča lenarjenje s prestavno ročico, dirkaških zmogljivosti pa seveda ni.

Zapriseženi privrženci enoprostorskih avtomobilov in z njimi povezanega udobja bi z obema Renaultovima modeloma verjetno hitro našli skupni jezik, je pa seveda res, da tudi bližnji tekmeci medtem niso spali.

Osnovni tehnični podatki

RENAULT SCENIC TCe 130 / GRAND SCENIC dCi 130

Mere: d. 4,344/4,560, š. 1,755/1755, v. 1,645/1,645 m, medosje 2,702/2770 m

Prostornina prtljažnika: 437-1637/564-2083 l

Teža (prazno vozilo): 1420/1496 kg

Vrsta motorja: štirivaljni bencinski/ turbodizelski

Gibna prostornina: 1998/1870 ccm

Največja moč pri v/min: 96 kW/130 KM pri 5500//96 kW/130 KM pri 3750

Največji navor pri v/min: 190 pri 2250/300 pri 1750

Najvišja hitrost: 190/195 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,5/11,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,8/ 9,4/ 7,1 //6,9/ 4,9/ 5,2 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 168/149 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 19.290/23.290 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / torek, 20. maj 2014 / 14:04

Tanja odgovarja

Zopet se vam oglašam in upam, da me pomirite z dragocenimi odgovori. Sprašujem vas za vnuke. Najstarejši: kaj pokaže glede njegovega študija, ki ga je opustil in ne dovoli, da mu kdorkoli...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / torek, 4. avgust 2015 / 07:00

Boljše za Elan?

»Vsekakor upamo, da bo novi lastnik v Elanu videl pridne in sposobne delavce in da odpuščanje ne bo potrebno,« pravi sindikalist Dušan Ferjan.

Kultura / torek, 4. avgust 2015 / 07:00

Razstavljata Franc Bešter in Boleslav Čeru

Kranj – Mala Galerija Kranj vas danes zvečer ob 19. uri vabi na odprtje likovne razstave dveh umetnikov, Franca Beštra in Boleslava Čeruja. Umetnika bosta predstavili umetnostni zgodovinarki Petra...

Radovljica / torek, 4. avgust 2015 / 20:50

Občinski praznik v Radovljici

Osrednja slovesnost s podelitvijo priznanj ob občinskem prazniku bo jutri v Baročni dvorani Radovljiške graščine. Ob 18. uri odkritje kipa častnega občana dr. Ceneta Avguština.

Razvedrilo / torek, 4. avgust 2015 / 20:48

Festival Kanal v Bohinju

Začel se je s 1. julijem, končuje se z 19. avgustom. Avgustovski del bo odprla Anja Baš, slovenska pevka, ki je marca izdala prvo samostojno ploščo z avtorsko glasbo z naslovom Punca iz tvoje ulice...

Slovenija / torek, 4. avgust 2015 / 20:40

V spomin: Jože Logar (1943–2015)

Najina skupna profesionalna radijska pot se je začela nekje sredi sedemdesetih let. Poznala sva se najmanj štirideset let. Jože Logar je bil eden najbolj prepoznavnih radijskih glasov takratnega Ra...