Mladostna drža v srednjih letih
Test: Citroën C4 VTi 120 Exclusive
Francoski Citroën je z modelom C4 pred nekaj leti skušal postaviti nova merila v spodnjem srednjem razredu, ali pa vsaj pokazati, da je njihova filozofija opazno drugačna od konkurence. A s tem so prevzeli tudi tveganje, da avtomobil ne bo ravno v vrhu prodajnih lestvic. Seveda pa Francozom ostajajo v tolažbo številni naslovi svetovnih in konstruktorskih prvakov v reliju.
No, tudi več kot milijon prodanih primerkov do konca lanskega leta ni ravno slab rezultat, vsekakor pa je C4 že v zreli življenjski dobi in je bil potreben kozmetičnih in tehničnih popravkov. Vsaj na zunanjosti petvratne kombilimuzine so spremembe sorazmerno majhne, še najbolj očitno izstopa spremenjena maska hladilnika, ki jo na straneh spremljata izrazitejša žarometa, na novo pa so ukrojili tudi sprednji odbijač in rahlo spremenili zadnje luči.
Z izjemo sredinske konzole je v notranjosti vse ostalo bolj ali manj nedotaknjeno. To pomeni, da so za voznika ohranili volanski obroč s fiksno sredico, na kateri je preveč stikal in dobro viden digitalni zaslon pod sredino vetrobranskega stekla. Potnikom je v najboljšem paketu opreme namenjeno mehko oblazinjenje sicer dobro odmerjenih sedežev, sicer pa se C4 v prostorskem smislu zlahka kosa z najbližjimi tekmeci.
Precej več zanimivega je s prenovo prišlo pod motorni pokrov. Novi 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki »diha« brez pomoči turbinskega polnilnika, idejno pa je nastal v glavah inženirjev iz bavarskega BMW. Ta motor je avtomobilu ustreznejši, kot so bili prejšnji, postreže s simpatičnim zvokom in solidnimi zmogljivostmi. Hkrati voznik zazna dovolj moči in potrebo po šesti prestavi, kar bi pripomoglo k znižanju hrupa in porabe goriva. Skratka, C4 je tudi s tem motorjem dobil tisto, kar mu je pred prenovo manjkalo, še vedno pa ne vsega, kar bi ga lahko izstrelilo proti vrhovom prodajnih lestvic.
Zato je jasno, da lahko nastopa predvsem s svojo mladostno podobo, ki jo ohranja tudi v srednjih letih. Za vse drugo bo priložnost v naslednji generaciji, ki je že v zaključni razvojni fazi.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 88 kW/120 KM
Najvišja hitrost: 195 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 9,3/ 5,2/ 6,7 l/100 km
Maloprodajna cena: 22.250 EUR
Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper