Gubno, naš današnji cilj

Zapostavljen poleg lepotice

Gubno (2035 m) - Ker se skriva ob lepotici Karavank, je vrh redko obiskan. Mimo njega vodi markirana pot na Kepo. Kopasti vrh, skrit pred ponorelim svetom, zato nas tukajšnji svet navda z mirom in energijo.

Se spominjate, ko smo pred leti stali skupaj na Dovški babi in gledali proti Kepi, lepotici Karavank? Bohotila se je v vsej svoji vzvišenosti in mogočnosti. Takrat smo se spraševali, kje poteka pot z Dovške babe proti Kepi. No, nekaj časa je trajalo, da sem raziskala ta konec in vrh, ki sem ga odkrila, se mi je zdel tako lep, prijazen in simpatičen, da ga bom znova obiskala skupaj z vami.

Zapeljemo se proti Kranjski Gori in z regionalne ceste zavijemo proti Dovjemu. Peljemo skozi vas in še po makadamu naprej, dokler ne pridemo do križišča, kjer desno zavije pot proti Dovški babi, mi pa zavijemo levo proti Kepi in cesti sledimo do naslednjega križišča, kjer zavijemo desno. V naslednjem križišču zavijemo desno na ožjo makadamsko cesto, ki je malenkost slabše kakovosti in peljemo vse do potoka Mlinca, kjer tudi parkiramo. Celotne makadamske ceste je dobre štiri kilometre.

Začetek poti pomeni prečenje potoka. Po poti gremo rahlo levo, nato pa prečimo ogrado, na kar nas opozori tudi napis na njej. Takoj se strmo dvignemo, nato pa pot nekaj metrov poteka po položnem travniku. Pod seboj na desni strani vidimo pastirsko kočo na planini Mlinca oz. v Erjavčevem rovtu. Nenaporen del poti bo kmalu za nami in začne se strm vzpon po gozdu. Še prej, drugič, prečimo ogrado. Pot je speljana v drobnih okljukih. V tem delu precej pridobimo na višini. Morda nas bodo zmotile številne potke, a ugotovili bomo, da se malenkost višje vse združijo v eno samo. Vmes velja stopiti na rob in si privoščiti razgled na strmega junaka Mežakle, Jerebikovec. Na vrhu strmine se pot znova položi in nas v prijetnem sprehodu pripelje do lovske koče Na Brvogah, 1481 m. Kakšna idilična lega urejene lesene hišice! Takoj, ko bomo stopili iz gozda na travnik, bomo pred seboj videli naš današnji cilj; kopasti vrh, imenovan Gubno. Ob koči pot zavije desno po travniku do gozda in skozenj. Ves čas se zmerno vzpenja. Sledi tretje prečenje ograde, kar nas pripelje do križišča; desno gre pot proti sedlu Mlinca, levo pa nadaljujemo v smeri proti Kepi. Preden nadaljujemo po rušju strmo navzgor, še četrtič prečkamo ogrado. Obilno deževje in skrotasta podlaga lahko ponekod otežita vzpon, zato previdno. Pot nas preko melišča z utrjeno potjo pripelje do travnatega pobočja, kjer moramo biti izredno pazljivi posebej po deževju. Vzrok je v visoki travi in ozki stezi, kar hitro lahko pripelje do zdrsa, zato imejmo pogled usmerjen bolj v tla kot pa proti Julijcem, ki nas spremljajo na naši levi strani. Pot poteka pod Visokim Kurjekom, dokler ne pridemo povsem na greben. Za nami je severno ostenje Plevelnikov, pred nami se vidi Gubno. Še malo pa bomo na vrhu! Sledi zahtevni del poti, ki je tudi na zemljevidu označen črtkano. Pot je namreč speljana po skalah, brez varoval; potrebna je dobršna mera previdnosti. Ko prečimo ta zahteven del, ki se tudi rahlo spusti, nas čaka strm vzpon do poti, ki nas pripelje okoli Gubna, na njegovo jugozahodno stran. Na ovinku, kjer pred seboj zagledamo Kepo in križ na njenem avstrijskem vrhu, zavijemo ostro desno na greben in po njem do vrha, ki ga označujeta možic in mejni kamen. Z vrha se vidi čudovit razgled na Julijce; Rjavina, Triglav, Škrlatica, Špik itd., na naši desni strani pa Kepa, v vsej svoji mogočnosti. Meni se je tisto dopoldne skrivala v megli, pa sem se spomnila tistega verza iz Žogice Nogice "pihajte otroci, pihajte," da bi odgnala meglo, in kot sramežljiva dama mi je le deloma pokazala svojo podobo. Do vrha Gubna bomo potrebovali približno 2 uri in 30 minut, do vrha Kepe pa nas bi čakala še ura in pol hoje.

Vrnemo se po poti vzpona. Previdno predvsem pri prej omenjenem prečenju skal in v strmem delu v gozdu, kjer je ogromno korenin in po dežju je lahko zelo spolzko. Ko sem se tistega vročega dne vrnila nazaj do avtomobila, ni bilo boljšega kot sezuti gojzarje in si noge ohladiti v potoku Mlinca. A nisem dolgo zdržala, voda je bila premrzla. Brrrrr!

Nadmorska višina: 2035 m

Trajanje: 4 ure in 30 minut

Zahtevnost: 4 zvezdice

Železniki / torek, 17. maj 2016 / 07:00

Kako otroku postavljati zdrave meje

Železniki – Lokalna akcijska skupina za preprečevanje zasvojenosti Občine Železniki vabi na brezplačno predavanje za starše z naslovom Kako otroku postavljati zdrave meje, ki bo danes, v torek, ob...

Gorenjska / sreda, 9. julij 2014 / 12:11

Ljudem bodo vrnili dostojanstvo

Jesenice – Na Jesenicah je stranka DeSUS v nedeljo pripravila predstavitev svojih kandidatov za poslance v prvem, drugem in tretjem volilnem okraju prve volilne enote. Kandidati so Božena Ronner (J...

Gorenjska / sreda, 9. julij 2014 / 12:09

Vzemimo Slovenijo nazaj

Kranj – S sedmimi kandidati za poslance na Gorenjskem kandidira tudi Slovenska nacionalna stranka. Nastopajo pod geslom Vzemimo Slovenijo nazaj. Kot pravi Branko Terglav, pravnik, finančni svetoval...

Radovljica / sreda, 9. julij 2014 / 12:07

Cesta bo vse poletje zaprta

Begunje – Cesta skozi Begunje bo zaradi gradnje novega sekundarnega kanalizacijskega omrežja, ki delno poteka tudi na državni cesti Begunje–Tržič, vse poletje zaprta. Popolna zapora bo izvedena v v...

Radovljica / sreda, 9. julij 2014 / 12:06

Cesta Lancovo–Bodešče spet odprta

Lancovo – Občina Radovljica je zaključila sanacijo odseka ceste Lancovo–Bodešče, ki je zdaj spet odprta za promet. Cesto so močno poškodovale poplave lansko jesen in nato še letošnja ledena ujma. V...

Cerklje na Gorenjskem / sreda, 9. julij 2014 / 11:46

Jeseni nov oddelek v Vrtcu Murenček

Cerklje – Vpis otrok v Vrtec Murenček in koncesijski Marijin vrtec je v občini Cerklje pokazal prostorsko stisko na področju predšolske vzgoje, zato se je občina tudi na pobudo staršev odločila čim...