Spanje v takem motelu je po 12 urah na cesti pravi balzam za telo in dušo.

Po naši bivši

Po sodobni in novi nekdanji avtocesti bratstva in enotnosti tako rekoč padeš do Beograda. Če ne bi bilo meja.

Ah, ko se odpravljaš na pot, po glavi vedno švigajo iskre tipa: imamo vse s seboj, ja, kam bomo pa dali še tole potovalko, a ne bi tretji stolček pustili doma, a je čevlje že kdo nesel v avto, bo vse delovalo tako, kot mora, smo dali ključe mami, ki bo praznila nabiralnik … Seveda smo imeli namen izpred bloka odpeljati ob 8. uri zjutraj, do cilja prvega dne, Vršca na srbsko-romunski meji, nas je ločilo kakih 650 kilometrov, a kaj, ko se tudi tokat nismo izneverili našemu običajnemu slogu, ki nas je na pot spustil kaki dve uri kasneje. In bi se navsezadnje z bencinskega servisa na avtocesti še enkrat obrnil nazaj v Kranj po jakno za takrat, ko bo hladno. Kot sem spoznal kasneje, bi jo večkrat pogrešal.

Potovanje po prvi polovici nekdanje avtoceste bratstva in enotnosti, od Ljubljane do Beograda, ni noben problem več. Vseskozi se peljemo po novi avtocesti, pretirane gneče ni, in tistih dvajset minut na šengenski meji med Slovenijo in Hrvaško nas tudi ni spravilo v slabo voljo. Ej, saj gremo na dopust. Carinik na hrvaški strani celo prijazno doda: »Čuvaj avto.« Češ, ta si pa že zasluži. Tudi Srb na hrvaško-srbski meji me sprašuje, kje imamo kakšno srečanje, razlika je le v tem, da se je tam čas ustavil za skoraj dve uri in pol. Zdomci iz nekdanjih jugorepublik in drugih balkanskih držav se v juliju v trumah vračajo domov na letne počitnice in preden carinikom v računalniku uspe preveriti vsak potni list, to traja in traja. V petih, šestih kolonah. Če ne bo hujšega kot boleča noga, ki dve ure tišči sklopko, bo kar v redu.

To, da sem imel v glavi še spomin na obisk Beograda pred dvema mesecema, mi je pomagalo, da smo, kljub temu da smo sredi Beograda zgrešili (ob izostanku kažipotov to res ni težko) cesto za Vršac, z nekaj obračalnih manevrov in namigov prijaznih domačinov v trpežnih Zastavah na koncu le zavili v pravo smer. Ura je bila že pozna, ko smo se ustavili pred motelom Vetrenjača in si po 669 kilometrih in več kot 12 urah vožnje pred spanjem privoščili še eno dunjo za aperitiv, čevape, šopsko … (prihodnjič: v Romunijo)

Rekreacija / sreda, 19. maj 2021 / 18:10

Razgledna skala

Jelenkamen (1096 m n. m.) – Skala nad Jesenicami, ki ponudi lep razgled na Jesenice, Zgornjesavsko dolino in Radovljiško kotlino. Pred leti smo ga že obiskali, danes ga bomo ponovno, a po neoznačeni s...

Kronika / nedelja, 15. julij 2012 / 07:00

Povzročitelja kmalu izsledili

Preddvor - V torek dopoldne se je v Preddvoru pripetila prometna nesreča, v kateri je bil motorist lažje poškodovan. Povzročil jo je 75-letni voznik avtomobila, ki je zaradi nepr...

Gospodarstvo / nedelja, 15. julij 2012 / 07:00

Skok prvi nadzornik Save

Kranj - Nadzorni svet Save je na ustanovni seji med svojimi člani za predsednika imenoval Aleša Skoka, za namestnika pa Mirana Kraševca. Devetčlanski nadzorni svet Save sestavlja...

GG Plus / nedelja, 15. julij 2012 / 07:00

Iz ravnega Kansasa na hribovito Gorenjsko

Nicole Schmidt, Američanka iz Kansasa, je preteklo šolsko leto preživela kot učiteljica angleščine v osnovni šoli A. T. Linharta v Radovljici.

Trzin / nedelja, 15. julij 2012 / 07:00

Vrtec ima uporabno dovoljenje

Trzin - Desetoddelčni nizkoenergetski vrtec Žabica v Trzinu bo, kot kaže, le lahko sprejel malčke. Po številnih zapletih med Občino Trzin in družbo Jelovica Hiše, ki se ne moreta...

GG Plus / nedelja, 15. julij 2012 / 07:00

Gremo u gore

Počitnice 2012 so tu, sezona dopustov prav tako. Ob tem se vprašam, kateri bi bil za Gorenjce in Gorenjke najbolj sonaravni način počitnikovanja in dopustovanja? Tisti vendar, ki nas vodi v gore,...