Izzivanje na visoki ravni

Test: Audi Q5

Po začetnem zagonu, ki ga je bil Audi deležen s svojim prvim pravim športnim terencem Q7, je bilo samo še vprašanje časa, kdaj se bodo pojavili še z manjšim Q5. Lansko jesen je potem izzivalec BMW-jevega X3 in še svežega Mercedes-Benzovega GLK prišel v velikem slogu in seveda z nalogo, da poskuša zasenčiti oba tekmeca.

Zunanjost Q5 je brez pretiravanja v besedah nastopaška in le v nekaterih podrobnostih dovolj prepoznavna, da ga je mogoče na hitro ločiti od večjega Q7. Visok nos z značilno Audijevo masko, žarometi s »fantomskimi« svetlečimi diodami za dnevno vožnjo, veliki kolesni izrezi, mišičasti boki in ne pretirano izrazit zadek tega športnika med terenci postavljajo na piedestal enega najbolj zaželenih avtomobilov v tem razredu, seveda samo za tiste, ki imajo dovolj pod palcem, da si lahko privoščijo štiri kroge.

Kajti Q5 je najprej prestižni in šele potem terenski avtomobil. Bolj kot blatne makadamske poti mu leži gladek asfalt, čeprav je z elektronsko nadzorovanim štirikolesnim pogonom suveren tudi na brezpotjih. Za udobje in nemoteno premagovanje cestnih grbin skrbi sistem za izbiro načina vožnje, ki se odlično ujema z doplačilnim uravnavanjem trdote blaženja. Seznam serijske opreme je sicer dolg, še daljši in predvsem dražji pa so dodatki, ki osnovno ceno lahko skoraj podvojijo.

V notranjosti je Q5 urejen v značilnem Audijevem slogu, torej prevladuje germansko redoljubje voznikovega delovnega prostora; instrumentarij z volanskim obročem, sredinsko konzolo in stikali ter komunikacijskim sistemom je na moč podoben drugim hišnim modelom, zato se je uravnavanja vseh funkcij mogoče hitro navaditi, kajpak z asistenco navodil za uporabo. Potniška kabina se ne more hvaliti z izjemno prostornostjo, spredaj se seveda sedi občutno bolje kot zadaj, prostor, odmerjen prtljagi, je povsem spodoben, od razrednega povprečja odstopa kakovost izbranih materialov in izdelave.

Pri Audiju so s prehodom na nov sistem »prehrane« z gorivom pri dizelskih motorjih storili pravi korak: 2,0-litrski turbodizel v svoji močnejši izvedbi deluje kultivirano in dovolj tiho, da ne moti prijetnega ambienta v potniški kabini. Tudi glede zmogljivosti mu ni mogoče očitati veliko, saj svoje delo opravlja povsem solidno, kar velja tudi za šeststopenjski ročni menjalnik, s katerim tvori harmonično celoto. Res pa je, da se avtomobilu, kakršen je Q5, bolje podata turbodizelski šestvaljnik in menjalniška avtomatika.

Ostaja torej samo še vprašanje, kakšna bodo po prihodu Q5 razmerja v tej prestižni podmnožici športnih terencev. Glede na izzivalen start, se kaže, da bo bitka med tremi največjimi tekmeci tudi tokrat potekala na najvišji ravni. In tako se za avtomobile, ki po lastnostih in ceni znatno odstopajo od povprečja, tudi spodobi.

Osnovni tehnični podatki:

Mere: d. 4,629, š. 1,880, v. 1,653 m, medosje 2,807 m

Prostornina prtljažnika: 540 l

Teža (prazno v./dovoljena): 1730/2310 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1968 ccm

Največja moč pri v/min: 125 kW/170 KM pri 4200

Največji navor pri v/min: 350 pri 1750

Najvišja hitrost: 204 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,8/6,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 175 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 41.443 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kultura / torek, 15. maj 2018 / 21:52

Trije Cankarji za začetek

Z multimedijsko predstavo Vse gre v tri Cankarje se je v četrtek v Prešernovem gledališču začel peti Teden ljubiteljske kulture. Podelili so priznanja in nagrade prizadevnim ljubiteljskim kulturnikom.

Objavljeno na isti dan


Rekreacija / četrtek, 10. september 2015 / 20:36

Sam si pomagaj in …

Vsemogočni mora biti na tvoji strani, ko se lotiš voziti po cestnoprometnih predpisih. Če sem malce natančnejši z besedami, se moram pohvaliti, da sem že nekaj mesecev najhitrejši voznik v...

Razvedrilo / četrtek, 10. september 2015 / 20:34

Pozdravljena, zlatoporočenca!

V nedeljo, 23. avgusta, sta v cerkvi sv. Andreja poročne zaobljube obnovila zlatoporočenca Milka in Milan Globočnik iz Vogelj, nato pa se je veselo praznovanje nadaljevalo Pri Ruparju v Škofji Loki.

Šport / četrtek, 10. september 2015 / 20:30

Katrašnik, kolesarski up iz Podblice

Gašper Katrašnik je prvo ime ekipe kolesarjev Save do 23 let in tudi slovenske reprezentance. Konec meseca ga čaka cestna dirka na svetovnem prvenstvu.

Kranj / četrtek, 10. september 2015 / 20:24

Samski dom preteča nevarnost

Nekdanji Tekstilindusov samski dom v Stražišču vse bolj propada, zato predstavlja vedno večjo nevarnost za okolico. Kdo je pravi lastnik objektov, javno ni znano.

Radovljica / četrtek, 10. september 2015 / 20:20

Zaključili energetsko obnovo

Prejšnji petek zaključek energetske sanacije osnovne šole v Lescah, konec tedna slovesnost tudi v Podružnični šoli Begunje. Občina Radovljica za energetsko sanacijo šol iz kohezijskega sklada pridobil...