Dodatna počitniška obremenitev

Vožnja počitniške prikolice zahteva nekaj več vozniškega znanja, v določenih primerih tudi dodaten izpit.

Tudi letos se bodo proti morju in drugim turističnim krajem vozili številni avtomobili s počitniškimi prikolicami. Vožnja s priklopnim vozilom seveda zahteva nekaj dodatnega vozniškega znanja, v določenih primerih pa tudi dodatno vozniško usposabljanje v avtošoli in opravljanje (dodatnega) vozniškega izpita. Po veljavnem zakonu o varnosti v cestnem prometu se namreč vozilo, na katerega je pripet priklopnik, šteje za skupino vozil, to pa v določenih pogojih zahteva od voznika, da ima opravljen tudi izpit tako imenovane kategorije B+E. Večinoma to ni potrebno, vsaj dokler priklopnik ni pretežak. Kadar pa skupna dovoljena masa vlečnega avtomobila in prikolice presega 3.500 kilogramov, je obisk v avtošoli že nujen. Drugi mejnik, ki prav tako zahteva dodaten vozniški izpit, je teža priklopnega vozila oziroma počitniške prikolice. Če je ta višja od teže praznega vlečnega vozila, vozniška kategorija B ne zadostuje, medtem ko ni nobenih ovir pri dolžini. Dovoljeni dolžini vozil sta po 12 metrov, torej je skupina vlečnega in priklopnega vozila lahko dolga do 24 metrov, ne da bi bilo vozniku treba imeti izpit kategorije B+E.

Pridobitev dodatne kategorije oziroma dovoljenja za vožnjo težje skupine vozil sicer ni zelo preprosta, niti ni poceni. Kandidat mora namreč skozi celoten proces od predavanj in teoretičnega preizkusa znanja do vožnje in zaključnega praktičnega izpita. Še pred tem je treba tudi na zdravniški pregled, skratka gre za enak postopek kot pri pridobitvi izpita za kakšno drugo kategorijo. Poleg formalnih zakonskih predpisov, ki med drugim omejujejo hitrost skupine vozil na 80 kilometrov na uro, je modro upoštevati tudi nekaj drugih pravil za vožnjo. Razporeditev teže je ključnega pomena za mirno vožnjo in med najbolj pogostimi napakami sta težnostno preobremenjena prikolica in s tem nesorazmerno lahek vlečni avtomobil. Prikolica naj bo obtežena tako, da zadnji del ne bo bližje tlom kot sprednji, tudi prtljaga v avtomobilu naj bo razporejena enakomerno. Pnevmatike na prikolici naj bodo napolnjene do vrednosti, ki jih predpisuje proizvajalec, ne bo napak, če je na dostopnem mestu tudi rezervno kolo; predrte pnevmatike na priklopnikih so namreč dokaj pogost pojav. Vožnja s pripeto počitniško prikolico mora biti ne samo počasnejša, ampak tudi bolj preudarna. Posebno pozornost je treba posvetiti zaviranju, saj se zaradi večje teže vozil podaljšajo zavorne poti, tudi pri lažjih prikolicah, ki niso opremljene z naletno zavoro. Pri vožnji navzdol prikolica ne sme »porivati« avtomobila, ker je v tem primeru zaustavljanje bistveno počasnejše in bolj nevarno. Kadar začne prikolica poplesavati, je hitrost previsoka, najbolj varen način je popustitev pedala za plin in rahlo zaviranje, dokler se ne umiri. Ne nazadnje je treba upoštevati skupno dolžino obeh vozil, zato prehitevalni ali obvozni manevri zahtevajo večji kot zavijanja in usmerjeno pozornost v dodatni bočni vzvratni ogledali.

Registracija prikolice nad 750 kilogrami

Registracija lahkega priklopnika (največja dovoljena masa do 750 kilogramov) ni potrebna, saj je zavarovan prek vlečnega vozila, zato mora biti pri vleki označen z enako registrsko tablico kot vlečno vozilo. Tehnični pregled za lahke priklopnike je treba opravljati vsaka tri leta. Za bivalne priklopnike je potrebna registracija le, če je največja dovoljena masa nad 750 kilogramov. Tehnični pregled bivalnih priklopnikov, katerih največja dovoljena masa ne presega 750 kilogramov, se opravlja na tri leta. Za počitniške prikolice, katerih največja dovoljena masa presega 750 kilogramov, pa se tehnični pregled opravlja četrto, šesto, sedmo in nato vsako leto. Za vse druge priklopnike, katerih največja dovoljena masa presega 750 kilogramov, pa je potrebno registracijo in tehnični pregled opraviti vsako leto.

Vleka in prevoz prikolice

Pri vleki prikolice, ki je širša od vlečnega vozila (običajno so takšne vse počitniške prikolice), sta predpisani dve dodatni zunanji ogledali na vlečnem vozilu, ki sta običajno nameščeni na daljših nosilcih, tako da segata prek širine priklopnika. Širina priklopnika skupaj s tovorom ne sme presegati 2,55 metra. Lastniki počitniških prikolic, ki niso registrirane in bi jih lastniki radi spravili iz Hrvaške nazaj v Slovenijo, lahko to storijo tako, da jih prepeljejo na drugem vozilu. Obstaja tudi možnost prevoza s preizkusnimi tablicami, vendar le na območju Slovenije. Preizkusne tablice veljajo največ do pet dni.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / sreda, 2. maj 2018 / 14:16

Včasih je nebeško okusno

Vsake toliko časa se zgodi, da kakšen gostinec poskrbi za drugačno večerjo. V Vili Podvin so se tako pred kratkim s posebno večerjo poklonili čokoladi. V preteklosti smo že okušali jedi, pri katerih j...

Objavljeno na isti dan


Kronika / sobota, 8. november 2014 / 15:57

Na cestah bo policistov na pretek

Kranj – Pred nami je martinov vikend, ko bodo po vsej državi potekala organizirana praznovanja, zato policija vnovič opozarja, da ne sedite za volan, če uživate alkohol, vozi naj, kdor ni pil, ali...

Škofja Loka / sobota, 8. november 2014 / 15:46

Vloge oškodovancev zbirajo do srede

Škofja Loka – V Občini Škofja Loka od 4. novembra zbirajo vloge oškodovancev, ki so utrpeli škodo na stvareh (kmetijskih zemljiščih, objektih in infrastrukturi) zaradi posledic poplav med 21. in 24...

Gospodarstvo / sobota, 8. november 2014 / 15:45

Triglav namerava prevzeti pokojninsko družbo

Kranj – Zavarovalnica Triglav je obvestila javnost, da namerava dati ponudbo za odkup vseh 32.355 delnic Skupne pokojninske družbe. Zavarovalnica že ima v lasti 9752 delnic družbe, kar ji zagotavlj...

Gospodarstvo / sobota, 8. november 2014 / 15:44

Podjetniško usposabljanje za brezposelne

Kranj – Vladna služba za razvoj in evropsko kohezijsko politiko ter ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano sta pred nedavnim izvedla natečaj Kaj pa je bilo z evropskim denarjem narejeno...

GG Plus / sobota, 8. november 2014 / 15:36

Naša nad-vlada

Pa jo imamo – še eno vlado. Novo evropsko komisijo, ki jo od 1. novembra vodi Jean-Claude Juncker, slovenske barve pa v njej zastopa Violeta Bulc. Imamo torej Slovenci dve vladi? Katera je...