Ivanka Zupančič Gaber

Cenejše gorivo tudi za avtobuse

Tarifna lestvica za izračun cen vozovnic ni bila spremenjena že skoraj tri leta, vendar bodo vrnjene trošarine na gorivo porabljene za višje cestnine.

Kranj – Povod za to, da smo na pogovor povabili prvo damo Potovalne agencije Alpetour Ivanko Zupančič Gabrovo, so bile govorice o alarmantnem odpuščanju v tem gorenjskem avtobusnem prevozniku.

Slišali smo za govorice, da načrtujete odpustitev kar precejšnjega števila delavcev. Je to res?

»Nič od tega ne drži in ni mi jasno, od kod takšne govorice. Gospodarski načrt za poslovno leto 2009 smo ambiciozno postavili, čeprav se zelo dobro zavedamo, da smo vstopili v obdobje najhujše gospodarske in finančne krize, ki se bo seveda posredno in neposredno dotaknila tudi nas. V družbi se bomo s še večjim nadzorom nad vsemi oblikami porabe in z ukrepi politike trženja ter obvladovanja procesov borili za to, da bi bili učinki te krize čim manjši. Nikakor pa ni mogoče predvideti, do katere mere se bo kriza zaostrovala in kakšne ukrepe bo treba sprejemati tudi v smeri odpuščanja.«

Kako je Alpetour zaključil lansko, po poslovnih razmerah zelo raznoliko leto?

»Potovalna agencija Alpetour je v preteklem letu poslovala kot skupina, ki ima v svojem sestavu še tri odvisne družbe: Kam bus Kamnik, Integral avto Jesenice in dve tretjini Integrala AP Tržič. Zato je svoje aktivnosti usmerjala v krepitev notranje povezanosti, poenotenja procesov in uveljavljanja dobrih praks v skupini. Kar zadeva zunanje pogoje poslovanja, pa je bilo prav gotovo leto zelo raznoliko na področju izjemne rasti cene goriva, katere posledice je v drugi polovici leta ublažil nepričakovan padec cene. Ob tem je treba poudariti, da prevozniki kljub dolgotrajnemu usklajevanju izhodišč nismo dosegli težko pričakovane reforme javnega linijskega prometa, kar nam je nadalje povzročilo zmanjšanje števila potnikov. Ta izpad smo v veliki meri nadomeščali z intenzivnim pospeševanjem prodaje potovanj, izletov, počitnic in drugih turističnih produktov. Sicer pa je Potovalna agencija sama brez odvisnih družb v letu 2008 dosegla dobiček v višini 461.848 evrov.«

Za prevoznike so izrednega pomena cene pogonskih goriv, ki so lani dosegale rekorde, nato pa padle in so letos na sorazmerno nizki ravni. Kako se to odraža na vašem poslovanju?

»Prav gotovo je strošek porabljenega goriva eden od večjih poslovnih odhodkov in v strukturi predstavlja 17,5 odstotka oziroma povprečen mesečni strošek znaša 238.800 evrov. Letna poraba dizelskega goriva znaša 2,284 milijona litrov. Ker se pri formiranju cen v javnem linijskem prometu uporablja tarifna lestvica, ki nam jo potrjuje Ministrstvo za promet in trenutno velja še vedno tista iz septembra 2006, to pomeni, da se prav vsaka najmanjša sprememba močno odraža na poslovnem izidu.«

Vrstijo se očitki vladi o visokih trošarinah, ki so krive, da so naše cene goriv višje kot pri sosedih. Hkrati potekajo pogajanja z avtoprevozniki o povračilu trošarin. Bo to veljalo tudi za vas?

»Res je tako. Vlada je 16. aprila sprejela predlog o spremembah in dopolnitvah Zakona o trošarinah, po katerem naj bi bila do vračila trošarine upravičena vozila, ki so opredeljena z energetsko direktivo in predstavljajo tovorna vozila za prevoz blaga s skupno bruto maso 7,5 tone ali več in vozila kategorije M2 in M3 za prevoz potnikov, kamor sodijo tudi avtobusi. Če bo torej zakon sprejet, se uvaja možnost vračila plačane trošarine tudi za nas. Hkrati je vlada sprejela tudi Sklep o določitvi višine cestnin, ki se bodo po predlogu zvišale za 40 odstotkov. Glede na povedano, posebnega učinka od teh ukrepov ne pričakujemo.«

Razmeroma nizke cene goriv verjetno vplivajo zopet na bolj množično uporabo osebnih vozil. Se to pozna pri številu potnikov?

»Razlogov, ki vplivajo na spremembe števila potnikov, je toliko in so tako različni, da pravzaprav težko ugotavljamo, kakšen je vpliv posameznega od njih. Dejstvo je, da nekateri dogodki gredo v škodo, nekateri pa v korist števila uporabnikov javnega potniškega prometa. V zadnjem času ne beležimo posebnih sprememb razen pri številu delavskih vozovnic, ki jih je zaradi odpuščanja v gospodarskih družbah vse manj.«

Konec leta ste bili prevozniki prisiljeni podpisati nove dveletne koncesijske pogodbe, ne da bi bilo rešeno vprašanje subvencioniranja javnega prevoza potnikov. Se morda pri tem kaj spreminja?

»V tem trenutku smo pred novim usklajevanjem višine kompenzacije in priznane stroškovne cene, ki pravzaprav odloča o upravičenosti deleža do maksimalne kompenzacije posameznega prevoznika, in to za obdobje od polletja dalje. Poleg tega Ministrstvo za promet hiti pripravljat predlog nove Uredbe o načinu izvajanja gospodarske javne službe javni linijski prevoz potnikov in o koncesijah te javne službe in na njeni podlagi naj bi bil do konca leta 2009 izveden javni razpis potreb po prevozih in bile podeljene koncesije z veljavnostjo že od začetka prihodnjega leta. Prehodno obdobje se tako skrajšuje. Koncesije naj bi bile podeljene za obdobje treh let z možnostjo podaljšanja za dve leti.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / sobota, 9. maj 2020 / 11:33

Vsaka stvar je za nekaj dobra

Kljub temu da sta izobraževanje na daljavo in zaprtje šol številnim udeleženim povzročila velik šok in stres, se po večtedenskih izkušnjah kaže, da sta prinesla tudi veliko dobrega.

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / ponedeljek, 19. januar 2015 / 15:24

Moja večna strast je psihologija

Napovedovalcem vremena se pogosto zgodi, da jih mimoidoči pocukajo za rokav in povprašajo za vreme. Tudi 23-letna Kranjčanka Pia Škofic, ki se je jeseni pridružila ekipi Planet TV, ni nobena izjema...

Bohinj / ponedeljek, 19. januar 2015 / 14:52

Bohinjci za dolgoročno sodelovanje z železnicami

Turizem Bohinj je podpisal pogodbo o sodelovanju s Slovenskimi železnicami.

Gospodarstvo / ponedeljek, 19. januar 2015 / 14:49

NFD Holding iz prisilne poravnave v stečaj

V postopku prisilne poravnave je 25 upnikov prijavilo za 65,7 milijona evrov terjatev, med največjimi upniki sta tudi Sava in Gorenjska banka.

GG Plus / ponedeljek, 19. januar 2015 / 14:48

Ko igram iz srca, ne iz glave

Vesna Slapar je prejela Severjevo nagrado za igralske dosežke v zadnjih letih, predvsem za vlogo trinajstletne deklice s posebnimi potrebami v uprizoritvi Pri Hlevarjevih, ki so jo v Prešernovem gleda...

Gospodarstvo / ponedeljek, 19. januar 2015 / 13:27

Država manj za zavarovanje

Država je za zavarovanje nasadov, posevkov in plodov znižala prispevek k premiji s 40 na 20 odstotkov, za živali in ribe pa s 30 na 20 odstotkov.