Vrh Svetih treh kraljev

Gašper, Miha in Boltežar

Sveti trije kralji so obiskali novorojenega Jezusa in mu prinesli darove. Cerkev, posvečenih modrecem z vzhoda, je v Sloveniji precej; celo smučišče imamo s tem imenom, v Žirovskem pogorju pa je vrh s tem imenom.

Sveti trije kralji je krščanski praznik, ki se praznuje 6. januarja. Prihod Mihe, Gašperja in Boltežarja k novorojenemu Jezusu je pomenil tudi razglasitev novice o njegovem rojstvu. Uradno se ta praznik imenuje Gospodova razglašenje oz. epifanija ali teofanija. Prepričanje, da so bili trije, je legenda, saj je Biblija o tem dogodku dokaj skopa. V ljudski umetnosti so ponavadi upodobljeni tako, da je eden od njih Evropejec, en Azijec in en temnopolt. Pomemben dogodek v krščanski zgodovini je obeležen v številnih cerkvah, mi pa se bomo danes odpravili na vrh s tem imenom, kjer je tudi cerkev posvečena modrim možem z Vzhoda.

Vrh Sveti trije kralji leži med Žirmi in Rovtami, v občini Logatec. Peljete se skozi Žiri proti Rovtam. Ko ob cesti zagledate smerokaz za vas Izgorje, zavijete ostro levo v strm asfaltiran klanec. Po slabih dveh kilometrih dosežete vas. Svetujem vam, da se držite desno in se povzpnete vse do zadnje kmetije, kjer se asfalt tudi konča. Parkirišča ni, zato vas prosim, da pri prijaznih domačinih povprašate, kje lahko parkirate avto. Prepričana sem, da ne bo težav, a pravila je potrebno spoštovati, kajti nahajate se na zasebnem zemljišču.

Ob zadnji kmetiji nadaljujete pot desno oz. kar naravnost. Pot namreč ni označena in zna se zgoditi, da boste morali pokazati svoje stezosledske sposobnosti. Naj vas to ne zmoti, kajti cilj je dobro viden pred vami, skoraj celotno pot.

Položna pot preko širnih travnikov vas bo peljala mimo drevesa, poraščenega z zajedavcem bršljanom, sledila bo čudovita breza, ki bo ob vračanju dober smerokaz. Malo naprej je eno od ključnih mest na poti, saj boste na križišču dveh poti. Nadaljujete desno oz. po spodnji poti, ki se bo rahlo spuščala, šla mimo senika in prišli boste do hiš v vasici Hleviše. Prečite asfaltirano cesto in nadaljujete po kolovozu, ki vas po rahlem vzponu pripelje do kmetije, kjer zavijete levo na travnik in sledite travniškemu kolovozu. Pot gre mimo dveh nedokončanih vikendov, sledi pa nekaj vzpona, ki vas bo pripeljal do ceste, kjer je hiša s hišno številko Hleviše 20. In tukaj vas pričakajo markacije. Neverjetno! Nadaljujete levo, v smeri markacij, kar po gozdnem kolovozu. Kmalu pred seboj zagledate kmetijo, tik nad njo pa cerkev svetih treh kraljev. Makadamska pot vas pelje mimo kmetije, kjer vas bo pozdravil prijazen kosmatinec, in do vrha je še 10 minut.

Cerkev je prvič omenjena že leta 1560, sedanja cerkev je bila postavljena 1698, v prvem desetletju 18. stoletja pa so jo opremili s črnimi kamnitimi oltarji. Cerkev je bila dolga desetletja sloveča božja pot. Poleg cerkve je župnišče in malo vaško pokopališče.

Na vrhu je okrogla "razgledna plošča", ki pomaga razvozlati, katere vrhove gledamo pred seboj. Razgled je čudovit; Blegoš, Porezen, spodnje Bohinjske gore, Triglav, veriga Karavank, tam daleč na desni pa Kočna in Grintovec. Vse imate kot na dlani.

Sestopite po poti vzpona. Na začetku sledite markacijam, ko pa markacije izginejo, sledite kolovozu. Po prečkanju ceste, ko nadaljujete mimo senika, boste kmalu prišli do križišča, kjer ena pot zavija desno navzgor, druga pa gre kar naravnost in ostaja na isti višini. Vi krenete desno navzgor in prišli boste do ovinka, s katerega je zelo lepo vidna dolgonoga breza, ki vam je lahko tudi ena od markacij na poti. Mimo breze in že boste hodili po travniškem kolovozu, mimo drevesa, zaraščenega z bršljanom, videla pa se bo tudi že zadnja kmetija v vasi Izgorje, kjer vas čaka vaš jekleni konjiček.

Trajanje: 2 uri in 30 minut

Zahtevnost: 1 zvezdica

Železniki / nedelja, 3. maj 2015 / 12:37

Gregor Habjan edini kandidat

Železniki – Če bo dobil soglasje občinskega sveta Železniki, bo Javni zavod Ratitovec še naprej vodil dosedanji direktor Gregor Habjan. Na razpis za direktorja so po besedah predsednika sveta javne...

Pohujšanje v mestu šentloškem

Da bi se v mestu, ki je bilo nekdaj freisinško, dogajalo pohujšanje - to se pa res ne spodobi! V škofovsko mesto sodi pasijon, ne pa razne nečednosti. V tem, da jih ne dopušča, je loški župan spodobni...

Mednarodni prostovoljni tabori

Pomagaj zgraditi muzej na prostem in poučevati romunske otroke... in spoznal boš sebe in svet

Od Števerjana do Števerjana

Sklenjen je "Venec Slovenije" z Dragom Kraljem

Les za violine in jahte

Slovenski lastniki gozdov zaradi naraščajočih proizvodnih stroškov in padanja cen lesa iščejo čim boljše možnosti za prodajo. Ob državnih in kmečkih gozdovih je vse več novih, drobnih lastnikov gozdov...

Gorenjska / sobota, 26. maj 2007 / 07:00

Z novim oknom lahko tudi varčujemo

Oken in vrat ne kupujemo le za opremo novogradenj, ampak tudi ob njihovi izrabi.