Kriza ima ostre zobe
Ameriška avtomobilska industrija tik pred zlomom, občutne posledice tudi v Evropi.
Za eno izmed največjih žrtev trenutne finančne krize je po pravici označena avtomobilska industrija. Upad povpraševanja po novih avtomobilih, do katerega je prišlo zaradi nestabilnosti finančnih trgov in dviga cen energije, je popeljal avtomobilsko industrijo vtežave, nekateri proizvajalci so na pragu propada.
Prodaja avtomobilov in ostalih motornih vozil je vZDA v septembru upadla za 4,2 odstotka, v primerjavi s septembrom 2007 je to za znatnih 26 odstotkov. Še huje je na nekaterih evropskih trgih, kjer je prodaja upadla tudi za 40 odstotkov, kar se je zgodilo vŠpaniji. Kljub temu so najobčutnejše izgube doletele predvsem ameriško avtomobilsko industrijo, na prvih treh mestih so največja ameriška avtomobilska podjetja - Ford, Chrysler in General Motors, ki je na pragu propada, saj jim ni uspelo dobiti 15 milijard dolarjev državne pomoči. VNemčiji se že pojavljajo zahteve po izločitvi Opla, ki letos na stari celini posluje dobro, iz strukture General Motorsa. Čeprav se proizvajalci ameriških avtomobilov trudijo na nastalo situacijo odzvati se s popusti oz. povečano proizvodnjo avtomobilov z nizko porabo, so učinki minimalni.
Prizadete niso le Združene države Amerike, ampak tudi drugi deli sveta, predvsem zahodna Evropa. Nemški BMW je prodal za 30 odstotkov manj avtomobilov, še bolj prizadet pa je Porsche z upadom za 45 odstotkov. Porsche je trenutno ena izmed najpogostejših tem debat na področju avtomobilske industrije.
Finančna kriza ima vpliv tudi na češko avtomobilsko industrijo. Odpustiti bodo morali 10 tisoč zaposlenih in znižati proizvodnjo za 20 tisoč od predvidevanega enega milijona vozil. Vendar v nobenem primeru ne gre za končno številko. Vse je odvisno od trajanja in razsežnosti finančne krize in posledično upadanja povpraševanja po novih avtomobilih.
Nenazadnje je globalna kriza pljusknila tudi do edinega slovenskega avtomobilskega proizvajalca, novomeškega Revoza. Vtovarni so morali predčasno opustiti nočno izmeno, vnovembru pa so zaradi zmanjšanega povpraševanja po Renaultovih modelih Clio Storia in Twingo imeli tri dodatne proste dni.