Gozdar v večerni obleki
Test: Subaru Forester 2.0
Ker so športni terenci že nekaj časa ne samo modna muha, ampak kar modna stalnica in ker se veliko bolje znajdejo na asfaltu kot v globokem blatu ali na brezpotjih, so postali univerzalni avtomobili, uporabni za vsakdanje poslovne in družinske vožnje, zaradi uglajenosti tudi za obisk večernega koncerta. Japonski Subaru je doslej nekoliko odstopal, z novo generacijo Foresterja pa ustreza tudi tem kriterijem. Iz nekakšnega polovičnega terenca, ki so ga mnogi imeli zgolj za povišan terenski kombi, se je namreč prelevil v povsem resnega tekmeca obstoječim daljnovzhodnim in tudi evropskim avtomobilom tega razreda.
Forester je ob povečanih zunanjih merah, pri čemer je opazen zlasti napredek v višino, dobil tudi povsem nove oblikovne poteze, ki so ukrojene v skladu z osveženo Subarujevo celostno podobo. Že prvi pogled razkrije, da na karoseriji ni več grobe oglatosti in aziatske nedomiselnosti ali dolgočasnosti. Namesto tega sta sprednji in zadnji del skupaj z bolj dinamičnimi bočnimi linijami postala všečna tudi evropskemu okusu.
Notranjost je predvsem udobnejša, kot je bila pri predhodniku, prostorska izkoriščenost je občutno boljša, sprednja sedeža nudita nekoliko prešibek bočen oprijem, na zadnji klopi se lahko udobno namestijo tudi trije odrasli. Prtljažnik je prostorsko na ravni pričakovanega povprečja, pomagati si je mogoče s podiranjem zadnje klopi, zaradi visokega spodnjega roba je za natovarjanje pač treba uporabiti nekaj več moči. Spremenjeni zunanjosti sledi tudi povsem predelana notranjost, ki je z armaturno ploščo na las podobna tisti v modelu Impreza; merilniki so pregledni, osvetljeni z zoprno rdečkasto barvo, večina stikal je na dostopnih mestih, plastika je na nižji kakovostni ravni, kot bi se smelo pričakovati v tem cenovnem razredu.
Subarujeva in Foresterjeva posebnost ostaja bencinski bokserski motor; za novo generacijo avtomobilov so 2,0-litrski štirivaljnik temeljito posodobili, zato je njegov tek mirnejši in tišji, glavni ugodni posledici pa sta nižja poraba goriva in manj škodljivih snovi v izpuhu. Motorju bi sicer prijalo nekaj dodatne zaloge navora, zlasti, ko se terenec spopada s preprekami na brezpotjih. A hkrati mu je treba priznati, da je s simetričnim štirikolesnim pogonom in reduktorjem motorne moči še vedno eden najbolj prepričljivih v tem razredu, kar bodo znali ceniti predvsem tisti, ki se bodo izven urejenih cest zapeljali bolj pogosto.
Tudi na gladkih voznih podlagah Forester nima težav z obnašanjem. Vzmetenje je precej bolj »mehkužno« kot pri predhodniku, zato udobja za potnike ni nič manj kot v kakšni limuzini, hkrati pa je podvozje še vedno dovolj čvrsto, da se kolesa v ovinkih zanesljivo (tudi spet zahvaljujoč stalnemu štirikolesnemu pogonu) držijo ceste. Pravzaprav je Subaru s Foresterjem naredil velik korak proti zahodu in se s tem približal evropskemu okusu.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,560, š. 1,780, v. 1,700 m, medosje 2,615 m
Prostornina prtljažnika: 450
Teža (prazno v./ dovoljena): 1495/2015 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1994 ccm
Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 196 pri 3200
Najvišja hitrost: 184 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 11,0 s
Poraba goriva po EU norm.: 10,9/ 7,0/ 8,4 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 198 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 28.990 EUR
Uvoznik: Interservice, Ljubljana