Garderoba spreminja podobo
Test: Subaru Justy 1.0
Čeprav japonski Subaru velja za specialista za avtomobile s štirikolesnim pogonom, obstajajo tudi izjeme. Pravzaprav ena sama, ki se že vrsto let imenuje Justy in označuje najmanjši model tega proizvajalca, ki ga prodajajo na evropskih trgih. Justy je bil nekoč, ko je imel še štirikolesni pogon, čislan tudi v naši rajnki državi, ko zanj ni bilo treba plačati posebnega davka, nato je skoraj poniknil v pozabo, se nato vrnil v podobi avtomobila iz kooperacijskega sodelovanja s Suzukijem in slednjič spet kot mestni malček. In tudi tokrat gre za izposojo, saj novi Justy pravzaprav ni nič drugega kot »preoblečeni« Daihatsujev model Sirion. Samo po sebi to ni prav nič slabega, saj gre za sodoben in predvsem prijetno oblikovan avtomobil, čigar zunanjost niha med okroglinami in ostrimi robovi, daljnovzhodnim oblikovnim izrazoslovjem in simpatičnostjo, ki zna osvojiti tudi evropski okus. Spredaj bi bil lahko morda malce bolj izrazit, saj se Subarujevo ozvezdje v majhnem znaku skoraj sramežljivo skriva na maski hladilnika, zadaj pa ga je mogoče dokaj hitro prepoznati, tudi zato, ker jih na cestah ni prav veliko.
Tisto, kar najbolj preseneti pri avtomobilu, ki je z zunanjimi merami med najmanjšimi, je izjemno dobro prostorsko izkoriščena notranjost. Potnikom omogoča dokaj visoko raven udobja in tudi tisti z nekaj več centimetri na sprednjih sedežih in na zadnji klopi ne bi smeli imeti večjih težav. Skoraj enako velja za prtljažnik, ki je vsaj v razrednem povprečju, če ne celo kakšen prostorninski liter nad njim, izdatno pa ga je mogoče povečati še s podiranjem naslonjal zadnje klopi. Voznika čaka preprosta in kar dobro pregledna armaturna plošča, z merilniki, spravljenimi v »vesoljsko« oblikovano enoto in z razkošno sredinsko konzolo, ki hoče ustvarjati vtis, da je Justy večji, kot je v resnici. Ker je pri Subaruju v navadi, da so avtomobili založeni z opremo za varnost in udobje, ni pri najmanjšem družinskem članu nič drugače; Justyja brez klimatske naprave, radijskega sprejemnika, osrednje ključavnice in vrste drugih dodatkov tako rekoč ni mogoče kupiti.
Pri motorjih je izbira omejena le na 1,0-litrski bencinski trivaljnik, ki seveda ni bokserske zasnove, kot je v navadi pri Subaruju, ampak gre za običajen vrstni motor, ki je tako kot ves avtomobil delo Daihatsujevih strokovnjakov. Trivaljnik se ob zagonu precej strese in je nekaj časa kar malce nemiren, prestavna ročica petstopenjskega menjalnika bi bila lahko malce bolj natančna, med potovalno hitrostjo se motor precej umiri in pri priganjanju v višje vrtljaje kmalu postane (pre)glasen. Med pohvale mu gre šteti dobro odzivnost in prožnost, le v kakšen daljši vzpon mu začne zmanjkovati sape. Lega na cesti je povsem zanesljiva, vsaj v okviru pričakovanj in primerjav v tem avtomobilskem razredu. Pravzaprav ima Justy le nekaj »sovražnikov«, ki se skrivajo pod nižjimi cenami.
Tehnični podatki
Mere: d. 3,610 š. 1,665, v. 1540 m, medosje 2,430 m
Prostornina prtljažnika: 225/630 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 890/- kg
Vrsta motorja: trivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 998 ccm
Največja moč pri v/min: 51 kW/70 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 94 pri 3600
Najvišja hitrost: 160 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 13,9 s
Poraba goriva po EU norm.: 4,4/ 6,1/ 5,5 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 146 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 11.070 EUR
Uvoznik: Interservice, Ljubljana