Novi kriteriji prostornosti

Test: Renault Kangoo 1.5 dCi Privilege

Renault je bil med prvimi avtomobilskimi znamkami, ki so zaorale ledino v razred križancev med osebnimi avtomobili in lahkimi dostavniki. Kangoo je v podobi prve generacije na cestah vztrajal kar debelo desetletje in zato mu gre brez slepomišenja vloga ikone v vse bolj natrpani množici podobnih vozil, ki imajo na svetovnem avtomobilskem zemljevidu že zdavnaj domovinsko pravico. Vendar, želje uporabnikov so se skozi leta spreminjale, in zato je pri Renaultu po skoraj enajstih letih nastopil čas za Kangoo druge generacije.

Nedvomno je novincu težje, kot je bilo predhodniku, kajti za popotnico so mu namenili ohranjanje slovesa in prodajnih številk minulega obdobja. Hkrati je že na prvi pogled jasno, da ne gre za oblikovno, ampak prostorsko revolucijo. Oblikovalci so ohranili osnovne poteze zunanjosti, vendar je novi Kangoo krepko zrasel v vse smeri; dolžina je na ravni kompaktnih enoprostorcev, širino pa se zdaj najbolj občuti pri iskanju dovolj prostornega parkirnega mesta.

Povsem drugačen je novinec v notranjosti, ki je prostorsko še bolj izdatna in izkoriščena do zadnjega kubičnega centimetra. Križanci Kangoojevega kova imajo čedalje bolj zabrisane osnove lahkih dostavnikov, zato armaturna plošča z obliko merilnikov, volanom in obvolanskimi ročicami ali stikali povsem spominja na druge Renaultove avtomobile. Plastični deli so sicer na nekoliko manj kakovostni ravni in sedalni del prednjih sedežev je še vedno nekoliko prekratek, a vse to odtehtajo druge prijetnosti, na primer bočna drsna vrata z elektrificiranim pomikom na obeh straneh, prostorsko izjemen prtljažnik, ki se s podiranjem odslej deljive zadnje klopi še krepko poveča. Drobnarijam služijo še dodatne omarice na stropu, skupaj z drugimi odlagalnimi mesti jih je kar 77.

Turbodizelski motorji so trije, vsi z enako 1,5-litrsko gibno prostornino, a z različnimi zmogljivostmi. Najmočnejši razvije 78 kilovatov (85 KM) in je dobro kos Kangoojevi teži in ne ravno ugodni aerodinamiki, čeprav že zaradi zasnove avtomobila ni namenjen dirkaškim voznikom. Njegova prožnost je povsem zadovoljiva in ne zahteva pogostega poseganja po prestavni ročici petstopenjskega ročnega menjalnika, ki bi mu bilo treba privzgojiti malce več natančnosti. Pogonskemu stroju začne zmanjkovati energije, ko je treba iz njega iztisniti moč za hitro prehitevanje, od priganjanja pa je odvisna tudi poraba, ki dokaj rada preseže tovarniško obljubljeno povprečje. Motor se z zamolklim hrupom začne upirati priganjanju v vrtljaje nad sredinskim območjem in tudi sicer se zdi zvočna izolacija dokaj šibka, poleg motornega zvoka pa harmonijo v potniški kabini pri višji hitrosti moti tudi piš vetra ob ukrivljenem vetrobranskem steklu. Občutno prijaznejše do potnikov je novo podvozje, sposojeno pri enoprostorskem sorodniku Scenicu. Posledično je Kangoo lažje vodljiv, lepše požira cestne grbine, boljše so povratne informacije na volanu in v celem se zdi na cesti zanesljivejši. To pa je ob bolj mladostnem videzu, prostorsko dovršeni notranjosti in višji stopnji udobja očitno pravi ključ za nadaljevanje.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,213, š. 1,799, v. 1,829 m, medosje 2,679 m

Prostornina prtljažnika: 660/2866 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1430/1944 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1461 ccm

Največja moč pri v/min: 78 kW/105 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 240 pri 2000

Najvišja hitrost: 170 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 13,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,4/ 5,0/ 5,5 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 146 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 16.050 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / nedelja, 20. maj 2012 / 07:00

Cerklje bodo obiskali Makedonci

Cerklje - Občina Cerklje bo v okviru izmenjave pobratenih mest in projekta Ljudska pesem in ples brez meja med 20. in 23. majem gostila skupino Makedoncev iz občine Petrovec, s k...

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / nedelja, 14. maj 2017 / 20:12

Zapeli bodo po loško in gorenjsko

Na 17. Večeru slovenskih viž v narečju, ki ga bo 9. junija v Škofji Loki priredil Radio Sora v sodelovanju z agencijo Geržina Videoton, bo občinstvo slišalo devet novih viž v sedmih različnih narečjih...

GG Plus / nedelja, 14. maj 2017 / 19:15

Korenine in veje Jurijevega drevesa

Jurij Kumer s Hotavelj je v knjigi Korenine in veje mojega drevesa zbral veliko podatkov o svojih prednikih, opisal svojo življenjsko pot in zapisal marsikatero zanimivost o Vresjakovi domačiji.

Kultura / nedelja, 14. maj 2017 / 19:13

Vezi med človekom in naravo

V Layerjevi hiši je do konca maja na ogled zanimiva razstava z ekološkim pridihom Kamni ustvarjalke Anje Podreka.

Razvedrilo / nedelja, 14. maj 2017 / 19:06

Paleta okusov

Teden v Kranjski Gori je minil v kulinaričnem vzdušju. Med 8. in 11. majem je namreč Zgornjesavska dolina gostila Mednarodni kulinarični festival 2017. Dobili pa smo tudi letošnjo Tuševo kuharsko zvez...

GG Plus / nedelja, 14. maj 2017 / 19:03

Novi Slovenski biografski leksikon

»BERGINC, lvan (domače ime, vzdevek Štrukelj), gorski vodnik, alpinist (r. 20. 4. 1867, Trenta; u. 24. 5. 1926, Trenta). Oče Anton, kmet, mati Ana (Jožefa), r. Stergulc. / V mladosti se je...