Konec nekega obdobja

Test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate

Časi, ko so nekateri zviška ali pa z zaničljivim nasmeškom opazovali Renaultov prevzem romunske Dacie, so mimo. Francozi so z nizkoproračunskim avtomobilom pred leti že skoraj propadlo avtomobilsko spet spravili k sebi in jo vrnili na zemljevid svetovne avtomobilske industrije. Logan MCV je že drugi rezultat francosko-romunske naveze, predvsem pa je precej bolj dodelan kot prvotna limuzinska različica. Z obliko karoserije, ki je nekje med družinskim kombijem, obrtniško uporabnim dostavnikom in križancem med obema, je Dacia posegla v tržni segment, ki ni priljubljen le v državah, ki so bile nekoč za železno zaveso, ampak tudi na evropskem zahodu. Logan MCV namreč že ob prvem pogledu skuša zapustiti vtis sodobnosti, uporabnosti in prostornosti.

Nizkoproračunski projekt ima seveda svoje posledice: vrata prtljažnega prostora so dvojno krilna, kar bolj pristaja dostavnikom kot potniškim avtomobilom in če bi bila dvižna, bi bil ta kombi v celem videti precej privlačnejši. Ampak hipoteza, da je ta avtomobil pisan na kožo predvsem tistim, ki za malo denarja iščejo veliko prostora, v vseh pogledih zdrži. Logan MCV, ki je postavljen na enako raztegnjeno osnovo kot limuzina, ima namreč enega največjih prtljažnikov v tem razredu, in če je potreba, sta poleg petih, v zadku lahko nameščena še dva dodatna sedeža. Tako kot pri vseh podobnih avtomobilih, tudi tukaj velja, da je udobja od zadnjega konca proti sprednjemu vse več, potnika v tretji vrsti si grizeta kolena, voznik in sopotnik pa sedita sorazmerno udobno. In če se pokaže potreba po prevozu velikih kosov tovora, spet ni težav, kajti sedeža zadaj je mogoče odstraniti, treba je le imeti nekaj dodatnega prostora v garaži. Pohvaliti gre številne odlagalne prostore, grajo pa si zasluži predvsem nenastavljiv volanski obroč. Ampak tukaj se spet začne poglavje o preproščini in nizkih stroških, ki se odseva v preprostih linijah armaturne plošče, nič izjemno kakovostni plastiki in v detajlih, ki so znani iz že upokojenih Renaultovih avtomobilov. Kdor v Loganu MCV išče luksuzne dodatke za varnost in udobje, jih bo le težko našel, za večino pa je potreben dodaten poseg v denarnico. Kot to velja tudi za 1,5-litrski turbodizelski motor, ki je seveda sposojen pri matičnem Renaultu. Na papirju ne obeta kaj posebnega, vendar je brez večjih težav kos teži avtomobila in vsaj polovični obremenitvi. Z zadovoljivim navorom, ki najvišjo točko doseže že pri precej nizkih vrtljajih od voznika ne zahteva pogostega poseganja po petstopenjskem ročnem menjalniku, ki ni vzor filigranske natančnosti. Motor teče dokaj gladko in umirjeno in le ob priganjanju na mejo dovoljenih vrtljajev, zganja že moteč trušč. Zaradi daljše medosne razdalje je lega na cesti v okviru pričakovanj, dobro se Logan MCV pelje tudi po cestah s slabšo podlago.

Pravzaprav je s tem avtomobilom romunska Dacia pokazala, da je zaključila svoje temačno obdobje in da bo prihodnost s francosko asistenco svetlejša.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,450 š. 1,740, v. 1,675 m, medosje 2,905 m

Prostornina prtljažnika: 700/2350 l

Teža (prazno v./ dovoljena):1205/1796 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1461 ccm

Največja moč pri v/min: 50 kW/70 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 160 pri 1700

Najvišja hitrost: 150 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 17,7 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,2/ 4,8/ 5,3 l/100 km

Emisije CO2: 140 g/km

Maloprodajna cena: 11.340 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / petek, 6. maj 2016 / 14:11

Kdo je Julija Mayer

Julija Mayer je bila učiteljica v Mošnjah. Poučevala je višje razrede osnovne šole in je bila zelo spoštovana, vendar stroga do učencev. Rojena je bila 26. maja 1886. leta v Predjamskem gradu pri P...

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / petek, 6. maj 2022 / 06:28

Uglašeni večer v Predosljah

Predoslje – V okviru Uglašenih večerov KUD Predoslje v soboto, 7. maja, ob 20. uri vabi v Kulturni dom Predoslje na koncert Urše Kavčič in POM+. Zasedba: Urša Kavčič – vokal, Jure Kavčič – klaviatu...

Šport / petek, 6. maj 2022 / 15:08

Splačalo se je vztrajati

Judoistka Anka Pogačnik je po končanem evropskem prvenstvu v Sofiji domov v Kranj prinesla bronasto odličje ter z njim razveselila tudi svoje klubske prijatelje, trenerje in vse navijače, ki so ji pri...

Gorenjska / petek, 6. maj 2022 / 12:52

V četrtek potrdili 726 okužb s koronavirusom

Ljubljana – V četrtek so ob 926 PCR-testih in 6445 hitrih antigenskih testih potrdili 726 okužb z novim koronavirusom. Po podatkih ministrstva za zdravje je v bolnišnicah zaradi covida-19 na navadn...

Kranjska Gora / petek, 6. maj 2022 / 12:47

Zaradi del zapora ceste v dolino Vrata

Mojstrana – Iz Gorenjske gradbene družbe so obvestili o popolni zapori ceste v dolino Vrata od 9. maja do 1. novembra letos. Cesta bo od ponedeljka do petka zaprta od 7. do 16. ure, ob sobotah, ned...

Slovenija / petek, 6. maj 2022 / 07:58

Zimske počitnice prej kot običajno

Zimske šolske počitnice, ki so običajno konec februarja, se bodo v prihodnjem šolskem letu za polovico države začele že 30. januarja, za druge pa 6. februarja, je v uradnem listu objavilo šolsko minis...